privegsm gebruik op het werk

kristatje
Topic Starter
Berichten: 19

privegsm gebruik op het werk

#1 , 06 sep 2018 20:12

onze werkgever heeft ons al eens op het matje geroepen .dat we minder onze prive gsm mogen gebruiken op de werkvloer ,natuurlijk van de 7 mensen zijn er 3 die dat aan hun lars lappen ,nu de werkgever is het beu en eis nu dat wij allemaal smorgens onze gsm afgeef aan een bediende in de bureau ,daar hebben ze ook hun prive gsm bij de hand ,
me vraag is kan hij dat zomaar dat wij hem moeten afgeven aan een collega en dat de rest de bediende hun gsm mogen behouden ,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 06 sep 2018 20:16

Staat er iets over gsm-gebruik in het arbeidsreglement?

Gebruik beperken kan zeker, maar deze onder dwang in bewaring nemen zonder grondige reden (bv. veiligheid) kan volgens mij niet zomaar.
"sowieso" schrijf je zo.

berenod
Berichten: 942

#3 , 07 sep 2018 07:06

Staat er iets over gsm-gebruik in het arbeidsreglement?

Gebruik beperken kan zeker, maar deze onder dwang in bewaring nemen zonder grondige reden (bv. veiligheid) kan volgens mij niet zomaar.
Indien dit in het arbeidsregelement staat kan dit zeker.

Er moeten wel voorzieningen zijn dat men u in noodgevallen altijd kan bereiken, dit kan een kantoornummer zijn waar u gekend bent en waar men kan doorschakelen naar u, of u aan de telefoon kan laten komen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2018 07:33

Kan het bedrijf geen storing zender plaatsen in de werkplaats zodat je geen ontvangst heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 07 sep 2018 11:39

Neen, (stoor)zenders plaatsen mag absoluut niet van het BIPT. Staan enorm zware boetes op.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”