Tijdkrediet 1/5

Joyce86
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Tijdkrediet 1/5

#1 , 05 sep 2018 15:10

Na mijn burnout heb ik een tijdelijk bijlage bij mijn contract gekregen voor prestatievermindering van 1/5e gedurende 1 jaar. Binnen enkele maanden zou deze prestatievermindering aflopen. Kan ik voor onmiddellijk daarna gemotiveerd tijdkrediet 1/5 aanvragen of moet ik eerst weer 12 maanden voltijds aan de slag en dus wachten? Ik ben dan 4 jaar in dienst bij mijn werkgever.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 05 sep 2018 15:36

Om recht te hebben op tijdskrediet met motief (voltijds, halftijds en met 1/5) moet u op het ogenblik van de schriftelijke kennisgeving aan de werkgever twee jaar anciënniteit hebben bij de werkgever bij wie u het tijdskrediet hebt aangevraagd en voldoen aan de volgende tewerkstellingsvoorwaarde:
  • in geval van halftijds tijdskrediet: minstens 3/4 tewerkgesteld zijn tijdens de 12 maanden die de schriftelijke kennisgeving voorafgaan;
  • in geval van 1/5 tijdskrediet: gewoonlijk voltijds tewerkgesteld zijn in een arbeidsregime dat gespreid is over 5 dagen of meer gedurende de 12 maanden die de schriftelijke kennisgeving voorafgaan.
bron: http://www.rva.be/nl/welke-voorwaarden- ... met-motief

U zal m.i. dus moeten eerst 12 maanden voltijds werken.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Andere”