Opzeggingstermijn aanpassen in overleg

wilmjans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opzeggingstermijn aanpassen in overleg

#1 , 29 aug 2018 10:49

Beste
ik heb een hele concrete vraag. Even een schetsing van de situatie

Ik heb een tijdje geleden gesolliciteerd op een job in het onderwijs waar ze dringend iemand willen aanwerven voor 50% tot december. Nadien zou het gaan om een aanstelling van 70%. De kans dat ik deze job zal hebben is redelijk groot. Voor mijn huidige job (80% in het onderwijs) zit ik vast aan een opzeggingstermijn van 6 a 7 weken.

Kan ik aan mijn werkgever voorstellen om mijn opzeggingstermijn te verlengen en het percentage te verminderen?
- ipv 80% gedurende 6 weken zou ik dan voorstellen om 50% gedurende 10 weken te presteren.

Het lijkt me een win-win situatie voor iedereen op die manier.
- 1. mijn huidige werkgever krijg op die manier meer tijd om iemand anders aan te nemen en in te werken.
- 2. mijn nieuwe werkgever kan rekenen op mijn 'onmiddellijke' beschikbaarheid.
- 3. mijn inkomen blijft op die manier hoog genoeg om de rekeningen te betalen.

Zelf vind ik dit een perfect idee. Maar kan dit juridisch? Is het toegestaan door mijn huidige werkgever?

alvast bedankt voor jullie advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wilmjans
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2018 10:59

aansluitend weet ik trouwens ook niet 100% zeker of mijn opzeggingstermijn klopt. Het is zo dat ik eigenlijk al 12 jaar in deze functie werk. Echter zijn er door hervormingen binnen het onderwijs verschuivingen doorgevoerd, waardoor ik nog maar 3 jaar anciënniteit heb gekregen. Ik ga er dus vanuit dat mijn opzegtermijn gebaseerd is op die anciënniteit...

Reclame

Terug naar “Andere”