Valse/test oproep tijdens wachtdienst

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Valse/test oproep tijdens wachtdienst

#1 , 22 aug 2018 14:12

Wij werken met een beurtsysteem waarbij je sommige periodes stand-by moet zijn. (24/24-7/7)
Dit natuurlijk extra op de normaal te presteren uren.

Voor die stand-by krijgen we per dag 1 extra werkuur als vergoeding.
Niet bijzonder veel, maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen. Bij een effectieve oproep, word je natuurlijk wel extra betaald.

Tot hier toe geen probleem, maar nu zitten ze de laatste tijd veel te "controleren".

Bellen je op: "Ah, ok. Het was maar om te zien of je effectief beschikbaar was en binnen redelijke tijd opnam. Prettige nacht verder."

Als dit in de late avond of in het weekend gebeurd, geen probleem.
Maar als ze je om 03u00 s'nachts wakker bellen om even te testen :roll:

Ik ben dan iemand die niet meer kan inslapen.

Kan ik eisen dat ze hier mee stoppen en mij enkel voor echte noodgevallen uit mijn bed bellen?
Nu is het precies een spelletje van diegenen die van nachtdienst zijn: we gaan de wacht nog eens testen, kijken hoe snel ze opnemen :evil:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12812

#2 , 22 aug 2018 14:23

Op zich moet dat kunnen, als dat echter een wekelijkse bedoeling wordt, begint het richting pesterijen te gaan.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 22 aug 2018 14:30

Is er dan geen vaste vergoeding per ontvangen oproep?

Reclame

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#4 , 22 aug 2018 14:40

Is er dan geen vaste vergoeding per ontvangen oproep?
Neen, helaas niet.
Uren beginnen te lopen vanaf je een echte oproep ontvangt tot je weer thuiskomt.


Dat ze eens steekproeven doen, kan ik best inkomen.
Extra controles bij diegenen die soms onbereikbaar zijn ook.

Maar als je elke keer netjes opneemt....hoeveel proeven hebben ze nodig.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 22 aug 2018 15:26

wat staat hierover in u contract?

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#6 , 23 aug 2018 07:15

wat staat hierover in u contract?
Dat je steeds bereikbaar en beschikbaar moet zijn indien je de wachtdienst draait.
Oproep onmiddellijk aannemen en binnen redelijke termijn aan de slag kunnen gaan.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#7 , 23 aug 2018 15:03

wat staat hierover in u contract?
Dat je steeds bereikbaar en beschikbaar moet zijn indien je de wachtdienst draait.
Oproep onmiddellijk aannemen en binnen redelijke termijn aan de slag kunnen gaan.

zolang er niks instaat over random controle's 's nachts lijkt het mij niet echt done om u hiervoor 's nachts op te bellen, immers u (en eventueel partner) heeft ook recht op nachtrust en eventuele controles kunnen ook overdag gebeuren.

ik kan er ergens inkomen indien u meerdere keren tijdens de wacht niet op tijd opneemt en niet op tijd aan het werk bent dat men u dan tijdelijk controleert, maar dat mag dan niet elke nacht gebeuren en mag niet blijvend zijn.

Terug naar “Andere”