Terugvordering Christelijke Mutualiteit ziekte uitkering

heidilili
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugvordering Christelijke Mutualiteit ziekte uitkering

#1 , 13 aug 2018 19:25

Beste,

Ik ontving van de Christelijke Mutualiteit een brief waarin ze mij een ziekte uitkering terug vorderen voor de periode van 14/12/2016 tot en met 19/2/2017, doordat zij een verkeerde berekening hebben gemaakt hebben zij mij voor die periode 4485,25 euro uitbetaald, nu zijn zij wettelijk verplicht (staat in hun brief) om van mij 3045,35 euro terug te vorderen, bij controle van mijn rekeninguittreksels hebben zij mij 3986,95 euro uitbetaald wat een verschil van 498,3 euro maakt. Kunnen zij dit zomaar eisen om dit bedrag van mij terug te vorderen ? ik ben alleenstaande mama, hoe moet ik dit gaan terug betalen door een fout die ik niet eens zelf gemaakt heb, zij als bevoegde instantie zijn op de hoogte van wat iemand uitgekeerd dient te krijgen in geval van ziekte maar ik als leek ben daar niet van op de hoogte.

Wat moet ik hier nu mee doen ?

Met Vriendelijke Groeten heidilili

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jo23
Berichten: 379
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 aug 2018 20:10

Beste

Indien je de zaak niet kan regelen in je plaatselijk of regionaal kantoor (eerst de berekening laten checken) en dan eventueel een regeling met maandelijkse betalingen afspreken en op papier zetten kan je contact opnemen met de Ombudsman Landsbond der Christelijke Mutualiteiten.

Gezien het ziekenfonds in de fout is gegaan lijkt het me logisch dat ze zich klantvriendelijk opstellen in deze.

Indien CM niet constructief zoekt naar een oplossing kan je uiteraard ook kosteloos van ziekenfonds veranderen. Mogelijk helpt dan je nieuwe ziekenfonds mee zoeken naar een oplossing.

https://www.ombudsman.be/nl/ombudsmanne ... ualiteiten

Didier Covens
Haachtsesteenweg 579 bus 40
1031 Brussel
Telefoon: 02 246 42 12
E-mail: cm.ombud@cm.be

Reclame

Terug naar “Andere”