terugbetaling 2 weken uitkering RVA

CatharinaVH
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

terugbetaling 2 weken uitkering RVA

#1 , 06 aug 2018 16:36

Van mei 2008 tot en met midden april 2017 ben ik werkzaam geweest op hetzelfde bedrijf. Na mijn wettelijke opzeg heb ik 5 maanden interim geweest op een ander bedrijf. Dan heb ik 2 weken uitkering ontvangen om terug te starten bij een ander bedrijf waar ik nog steeds werk.

In 2012 startte mijn dochter een eigen eenmanszaak (terwijl ik full-time werkte) en heb ik mij voor de kennis van bedrijfsbeheer aangeboden, allicht zonder loon. Helaas is zij in faling gegaan een jaar later.

Nu blijkt dat ik nog steeds vermeld stond als helper en moet ik die twee weken uitkering terugbetalen. Ik heb contact genomen met de zelfstandige kas, met de vraag hoe dit kon en ze hebben dit retro-actief recht gezet.

Ik heb dit document aan hen bezorgd en ze menen niet op hun beslissing terug te komen. Kan ik dit aanvechten of heeft dit geen zin?

Met dank en vriendelijke groeten,
Catharina.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2018 11:05

...allicht zonder loon...
Kan je dit even verduidelijken? Die "allicht" is nogal belangrijk om deftig te kunnen antwoorden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2018 11:12

Dit kan, daar het zelfstandig statuut van je als helper los staat van het faillissement van je dochter.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”