Dossier brugpensioen geweigerd door rva

NatjeB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dossier brugpensioen geweigerd door rva

#1 , 31 jul 2018 18:13

Beste, Ik had graag enig advies. Mijn moeder is op 11/5 jongstleden 60 jaar geworden en kwam dus in aanmerking om op brugpensioen te gaan. Zij heeft 42 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt. Aangezien ze geen sollicitatieverlof genomen heeft, was haar laatste werkdag 28/3 ipv 23/6.
Haar dossier is in behandeling via het acv. Gisteren werd haar dossier geweigerd door de rva omdat er op haar ontslagbrief 2 data staan. Op het eerste blad staat uitdiendsttreding 27/3 en dan een aantal berekeningen. Op pagina 2 staat het volgende vermeld: Deze termijn werd geschorst en dus verlengd tot en met 23/6, deze opzeggingsvergoeding dekt de periode van 29/3 tot en met 23/6.
Rva struikelt hierover omdat de werkgever mijn moeder opgezegd heeft voordat ze 60 jaar werd.
De werkgever heeft contact gehad met rva en de dossierbeheerder gaf aan dat de documenten rechtsgeldig zijn en dus niet kloppen. Werkgever gaf aan een aanpassing van ontslagbrief te doen maar dit mag volgens de dossierbeheerder rva niet en zal hij ook niet accepteren.
Kan dit zomaar?
De data op de ontslagbrief zijn toch correct?
Wat kunnen we hier aan doen, aangezien dit enigszins dramatisch is voor iemand die 42 jaar dienst had.
Alvast bedankt.
Groetjes Nathalie

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding