Onderling reisgeschil

Burt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderling reisgeschil

#1 , 17 jul 2018 17:23

Hallo allemaal,

Ik weet niet juist onder welke rubriek dit valt dus post ik het maar hier voor de zekerheid.

Mijn vraag is de volgende: kan je de reis van een reisgenoot annuleren bij ruzie?
Ik omschrijf de situatie:

We hadden met een groepje een reis geboekt voor over enkele maanden. Helaas is er ruzie gekomen tussen 1 persoon en de rest van de groep. Deze persoon ligt echter dwars en wil niet annuleren. Het voorschot van de reis is echter betaald met de visa kaart van één van de andere medereizigers. Het betaalde voorschot komt ongeveer overeen met het bedrag dat verloren gaat bij annulatie.

Kan de eigenaar van de Visa kaart het deel van de reis annuleren voor deze persoon en het betaalde voorschot inhouden of moet deze persoon effectief zelf annuleren en het bedrag betalen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2018 15:08

Simpel antwoord: wat zijn jullie op papier overeengekomen dat er gebeurt indien één of meerdere leden van de leden van de groep niet meer mee willen?

Als jullie daarrond niets afgesproken hebben, zal iedereen gewoon mee op vakantie gaan en zijn deel betalen. Wie niet meer mee wil, zal zijn stuk moeten annuleren en de bijhorende annulatiekosten betalen.

In praktijk zal het de persoon met de Visa kaart zijn die héél de boel annuleert of niet, natuurlijk, maar die éne persoon kan wel perfect zijn voorschot terug vragen in dat geval en argumenteren dat hij WEL nog op reis wou en bijgevolg niet wil opdraaien voor annulatiekosten. Als hij dit voor de rechtbank zou brengen, denk ik dat hij veel kans heeft om in het gelijk gesteld te worden.

Dus als de rest van de groep niet meer op reis wil, zou ik het voorschot van de éne persoon die NIET wil annuleren terugbetalen, en de annulatiekosten verdelen over de personen die wel willen annuleren. Dit lijkt me het eerlijkste...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”