voorschot zwartwerk

marctheultimate
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voorschot zwartwerk

#1 , 11 jul 2018 13:39

Na een plaatsbezoek op zondag 17 juni had ik 17 dagen tijd de werken uit te voeren, ik kreeg dus de sleutels en een voorschot van 200 euro voor de eerste onkosten ,eigenlijk had ik de dag nadien begonnen maar dat kon niet , de volgende dag was ik in de winkel toen ik een sms kreeg, met deze letterlijke tekst,(op 19/06/18 11:34) "oke marc het lukt niet om zo af te spreken voor mij hoeft een samenwerking niet meer gezien ik op jou niet kan rekenen. Wanneer kom je mijn sleutel en voorschot terugbrengen.

aangezien ik daar natuurlijk niet op gerekend had gezien ik eigenlijk nog 15 dagen had om het uit te voeren besloot ik er niet dadelijk op in te gaan.
amper 2 hr dus op (19/06/18 13:41)later kreeg ik de volgende sms "Marc ik stap naar de politie als ik tegen vanavond 19 uur mijn materiaal niet terug heb.

Op 19/06/18 om 17.43 kreeg ik al bericht van de politie van brugge om zo snel mogelijk de sleutels terug te bezorgen. Aangezien je zo moet werken om me kwaad te krijgen besloot ik nog 1 dag te wachten vooraleer de sleutels terug te sturen , deze zijn terug gestuurd op 21/06/18 . Ik heb er een briefje bijgedaan dat het geld later volgde, want ik wou eerst hier meer over weten of dit allemaal zo maar kan.


Ze bied zwartwerk aan en amper 2 dagen later omdat het haar niet aanstaat haalt ze er de politie bij.
Kan ze mij wettelijk wat maken als ik dat voorschot moest houden voor zeg maar verloren kosten door mij gemaakt zoals verplaatsingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2018 13:44

Ze bied zwartwerk aan...
Heu, als het over zwartwerk gaat, ben je met twee, hé! Niemand verplicht jou in te gaan op dit zwartwerk! Jullie zijn dus beiden in de fout gegaan. Je kan er een zaak van maken, maar gezien het zwartwerk heb ik geen idee of dat wel zo verstandig is. Als je de €200 terugbetaald, kan je het achter je laten en dit als wijze les beschouwen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 11 jul 2018 13:53

Dit forum dient niet om zwartwerk te stimuleren.

Reclame

Terug naar “Andere”