vakantiegeld na uitdiensttreding

kasem@nefsoft.com
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

vakantiegeld na uitdiensttreding

#1 , 05 jun 2018 13:22

Besten,

van mijn vorige werkgever heb ik de volgende gegevens in het vakantiebewijs:
bruto vakantiegeld 7903,18 EUR
percentage 15,34%
sociale zekerheidsbijdrage 974,36 EUR
sociale zekerheidsbijdrage werkgever 1280,71 EUR.
ik ben uitdienst in Oktober 2017. dus 10 maanden van de 12 maanden gewerkt in 2017.

nu bij mijn nieuwe werkegever, vanaf januari 2018 zie ik de volgende op mijn loonfiche van mei 2018:
-3.428,60 Attest enkel vakantiegeld
53,69 Dubbel vak.geld op variabel loon vorig jaar
-388,89 Attest suppl. 4 volledige weken
4,42 Suppl.4 volle wkn op variabel loon vorig jaar
3.112,65 Dubbel vakantiegeld vorig jaar
-3.039,70 Attest dubbel vakantiegeld

256,34 Supplement 4 volledige weken

In bold heb ik dubbel en attest vakantiegeld gezet. dat is nemen en geven.
maar enkel vakantiegeld heb ik gekregen van mijn vorige werkgever en nu geef ik terug.

de vraag is enkel vakantiegeld bedoelt even hetzelfde als gewaarborgde loon. dwz. gewoon mijn loon dat ik ga houden tijdens mijn vakantieperiode en geen extra dat men krijgt op zijn loon. dan denk ik dat het is dubbelvakantiegeld?

graag wat uitleg want ik denk dat er iets dat niet klopt in deze berekening?

wat betekent "Supplement 4 volledige weken"?

alvst bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 05 jun 2018 15:06

Deze vraag komt hier minstens 1x per maand voorbij...

Wanneer je van werkgever verandert, wordt het vakantiegeld dat je gekregen hebt van jouw vorige werkgever (vervroegd enkel en dubbel vakantiegeld) verrekend met wat je krijgt van jouw nieuwe werkgever.

De vakantie waarop je dit jaar recht hebt (vakantiejaar) is opgebouwd door jouw prestaties van vorig jaar (vakantiedienstjaar). Wanneer je van werkgever verandert, betaalt deze jouw 'opgespaarde' vakantiegeld vervroegd uit. Het enkel vakantiegeld is eigenlijk het loon voor de dagen verlof die je bij je nieuwe werkgever gaat opnemen.
Jouw nieuwe werkgever gaat deze uiteraard niet een 2de keer betalen. Vandaar dat dit in mei (of juni) verrekend wordt. Maw: wat je gekregen hebt van jouw vorige werkgever wordt afgetrokken van wat je krijgt van je nieuwe werkgever. Tijdens je verlof wordt je gewoon doorbetaald door je nieuwe werkgever.

P.

kasem@nefsoft.com
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2018 15:59

Bedankt Puttemanp voor de uitleg.

Reclame

Terug naar “Andere”