Firmawagen en verzekering

Joshua3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Firmawagen en verzekering

#1 , 05 jun 2018 02:38

Tot voor kort hadden we een jaarverzekering op de firmawagens. Nu wegens financieel de broeksriem aantrekken wordt de verzekering per 2-3 maanden vernieuwd. Echter ontvang ik m'n groen kaart soms pas 3-4 weken nadat de periode verlopen is.
Ik heb dit aangekaart en het bedrijf zegt dat de voertuigen verzekerd zijn, maar dat de groen kaarten pas later verstuurd worden. Ik vertrouw dit niet 100% en weet niet of alles tijdig betaald is.
Als ze mij morgen aanhouden in Belgie of het buitenland en ik heb geen groen kaart bij, maar het voertuig is wel verzekerd: wat zijn dan de gevolgen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 05 jun 2018 06:04

Bij correcte betaling worden groene kaarten steeds op tijd of zelfs op voorhand verstuurd.

Indien u niet in het bezit bent van een geldige groene kaart
Kan men contact nemen met het verzekeringsbedrijf ( is geen verplichting)
Men kan uw voertuig takelen op basis van het vermoeden niet verzekerd.

In het buitenland dient u geen geldige groene kaart in de wagen te hebben.

Indien de verzekering niet in orde is: pv lasten u voor het voeren van een niet verzekerd voertuig

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2018 08:51

Normaal ben je nog een maand verzekerd na de verval dag, bij mij staat de datum altijd een maand langer want ik krijg soms mijn uitnodiging maar op de vervaldag, en dit is al meer dan 30 jaar zo
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 05 jun 2018 10:50

Toch even opletten :

de groene kaart geeft dikwijls een datum aan die tot 30 dagen voorbij de vervaldag gaat. Dit om de tijd te geven om de nodige administratie te doen. Als de premie echter niet tijdig betaald wordt, kan de verzekering m.i. wegvallen op de echte datum, met terugwerkende kracht dus. En wie is dan de pineut ? De chauffeur dus.
Blijft nog de mogelijkheid dat een verzekering om een of andere reden tussentijds opgezegd wordt door de verzekeraar, en dat zie je ook niet aan de groene kaart die al enige tijd in je auto zit, of zou moeten zitten. Hou u dan maar vast als er een ongeval in fout gebeurt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2018 10:59

U verzekering valt nooit weg op de vervaldag, je moet eerst ingebreke zijn gesteld ,lees maar eens de polis op na
Lees eens deze web site voor alle misverstanden te vermijden !!

* Vervaldatum premie : 3 augustus
* Verzending van aanmaning met opzegging: 28 september
* Schorsing van dekking : 14 oktober (15 dagen vanaf 29 september)
* Opzegging van de overeenkomst ten vroegste op 29 oktober, hetzij 15 dagen vanaf 14 oktober

https://www.advocatenbureau-gevaco.be/n ... utorijden/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”