Geen vakantiedagen opgebouwd

bondcx
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Geen vakantiedagen opgebouwd

#1 , 29 mei 2018 23:23

Beste

ik heb afgelopen jaar ongeveer 9 maanden gewerkt. Dit was mijn eerste jaar, ik veronderstelde dat ik dus redelijk wat verlofdagen zou hebben. Ik heb onlangs een brief van rjv gekregen en daar stonden enkele interims op waar ik korte opdrachten heb gedaan met alsgevolg 1 vakantiedag voor dit jaar. De interim waar ik 8 maanden gewerkt heb staat hier niet op. Heb ik in al die maanden niets opgebouwd daar?

Mvg
bond cx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 30 mei 2018 05:18

Die 8 maanden, was dat als bediende?
Indien ja, dan heb je je vakantiegeld reeds ontvangen (wordt wekelijks betaald door de interim), en komt het RJV daar niet in tussen en zijn zij dus ook niet op de hoogte van hoeveel dagen je vakantie hebt.
Het RJV houdt enkel vakantie bij van periodes gewerkt als arbeider.

Je hebt uiteraard wel recht op de opgebouwde dagen vakantie als bediende, om te weten hoeveel, moet je "vakantieattest" aan dat interim bureau aanvragen, dit moet je sowieso overhandigen aan je nieuwe werkgever (indien terug bediende met rechtstreeks contract bij werkgever) daar deze dit nodig heeft om je inhouding te berekenen.

Indien je wel tewerkgesteld was als arbeider, zou ik zeker dit opvolgen bij zowel het interimbureau als het RJV om uit te zoeken wat er fout is gegaan.

Reclame

Terug naar “Andere”