Tijdskrediet VS ontslag

Banaan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdskrediet VS ontslag

#1 , 27 mei 2018 12:02

Hallo

Ik verwacht begin december een tweede kind en ben ook een beetje uitgekeken op men job. Oorspronkelijk was het plan om aansluitend op moederschapsrust een aantal maand ouderschaps verlof te nemen maar nu spelen we met het idee 6maand tijdskrediet te nemen om te herbronnen en uit te kijken naar nieuwe uitdaging.

Ik lees echter over de vergoeding die vrij beperkt is en vraag me af of ontslag geen betere optie is?
Op die manier heeft mijn man 3 mensen ten laste en krijgen we korting op kinderopvang. Uiteraard bouw ik geen pensioen op dan maar volgens mij houden we op het einde netto meer over.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 27 mei 2018 13:42

Als je niet werkt kan de huwelijkheidscoëfficient toegepast worden. Hierdoor wordt 30% van het belastbaar inkomen naar u doorgeschoven tot uw inkomen maximaal zo n 10.500€ is. Dit verschuift belasting van de hogere naar de lagere schaal.

Als je een vol jaar geen inkomen hebt en je partner verdiende zo n 35k€ of meer dan levert dat zo n 500€ extra netto loon op voor je partner.

Als je op beider naam een lening aftrok verkleint dat voordeel (maar da s evengoed het geval bij tijdskredietvergoeding voor zover dat nog bestaat)

De tarieven voor kinderopvang worden typisch bepaald op het netto gezinsinkomen dus onbetaald thuisblijven zou hier een voordeeltje kunnen opleveren.

Reclame

Terug naar “Andere”