Berekening vakantiegeld van arbeider naar bediende

Darioto123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Berekening vakantiegeld van arbeider naar bediende

#1 , 19 mei 2018 17:44

Hey,

Heb al veel forums gelezen over berekening van vakantiegeld.

Ben in september 2017 (1 september) van werkgever veranderd: (van arbeider naar bediende).

Hoe wordt mijn vakantiegeld dan berekend in die 4 maanden dat ik heb gewerkt als bediende bij mijn huidige werkgever? (1/9/17 - 31/12/17)

Heb horen zeggen dat je zelfs moet betalen om op verlof te mogen??? Kan dit?

Van 1 januari 2017 tot 31 augustus 2017 heb ik reeds vakantiegeld gekregen (8 maanden) als arbeider bij mijn vorige werkgever, dus zou ik graag
willen weten hoeveel vakantiegeld ik nog zou moeten krijgen bij mijn nieuwe werkgever, omdat dit betaald wordt door de werkgever zelf en niet via vakantiekas.

In die 8 maanden tijd heb ik 14 jaarlijkse vakantiedagen (JV) gekregen voor het jaar 2018, dus zou ik veronderstellen dat ik de overige 6 JV's heb verdiend door die 4 maanden te werken bij mijn huidige werkgever.

Zou leuk zijn mocht iemand op die vraag kunnen beantwoorden!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 mei 2018 20:00

Je kan je vakantierechten zien door in te loggen op site van RJV

of zelf tellen:
https://rjv.fgov.be/nl/vakantieduur/ber ... antiedagen


14 van je vakantiedagen in 2018 heb je verdiend als arbeider
Die worden dus niet betaald door je huidige werkgever
Daarvoor kreeg je normaal al begin mei vakantiegeld uitbetaald door de RJV


Voor de overige vakantiedagen waar je recht op hebt als bediende krijg je je loon als bediende doorbetaald door je werkgever

Je extra vakantiegeld (bovenop het loon) is een % van je loon, verdiend als bediende.


https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... kantiegeld

Reclame

Terug naar “Andere”