Educatief verlof

Lisaesposito
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Educatief verlof

#1 , 15 mei 2018 10:10

Ik had bij mijn werkgever aangegeven dat ik educatief verlof wou aanvragen om een bachelor opleiding te volgen. Deze opleiding sluit zeker aan bij mijn huidige werkgever, ik zou er veel meer kanten mee uit kunnen qua functies dan dat ik nu kan. Mijn werkgever weigert echter educatief verlof toe te kennen. Zij zeggen dat ze dit niet toestaan binnen de organisatie. (privésector) Voor de job die ik nu doe heb ik dit diploma niet nodig zeiden ze, maar deze job wil ik natuurlijk niet doen tot aan mijn pensioen.

Zij deden wel een voorstel van tijdskrediet of de uurrooster inkorten met 4 u maar dit is wel redelijk nadelig voor mij = loonverlies = verlofverlies.

Wat zouden jullie adviseren in deze situatie? Ik wil deze opleiding echt heel graag volgen want het ligt volledig in lijn met mijn interesses + het is eigenlijk een meerwaarde dat ik deze diploma heb binnen de organisatie.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2018 13:50

Zij zeggen dat ze dit niet toestaan binnen de organisatie.
Zij hebben dit niet toe te staan, je hebt daar RECHT op. Ze kunnen het gewoon niet weigeren. Jullie moeten enkel tot een overeenkomst komen wat de inplanning betreft. Lees ook even dit: https://www.vlaanderen.be/nl/werk/oplei ... rivesector

De opleiding hoeft zelfs niet aan te sluiten bij het werk dat je nu doet. Het moet enkel een erkende opleiding te zijn, meer niet. Stap met die informatie naar uw werkgever. Als ze nog weigeren om je dit educatief verlof toe te staan, zal je naar de vakbond of de arbeidsrechtbank moeten stappen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”