vakantiegeld

feitoucha
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

vakantiegeld

#1 , 14 mei 2018 19:24

Was meer dan 10 jaren op loon werken bij verschillende Werkgever,2 jaren hier... 1 jaar daar... en zo ... nu ben ik 1 jaar zelfstandig ... ik heb veel geld naar vakantiekas moeten betalen. Hoe komt dat ik nooit vakantiegeld gekregen van mijn vorige werkgever .. kan nog klacht indien?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2018 19:54

Was je arbeider of bediende?

Als je arbeider was moet je werkgever geen vakantie geld uit betalen dit komt van de vakantie kas !!

Het zou me zeer verwonderen dat de JVK je zou vergeten zijn, ook al stort je werkgever je verlof geld niet dan nog word je vakantie geld uitbetaald!!!.

Als je bediende bent dan kan het gebeuren , wat ik ook zeer betwijfel !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

feitoucha
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2018 20:04

Ik was op bediende ,maar nu ben ik in de war ... ik ben nu werkgever heb mensen werken als arbeider ... ik heb grote som moeten betalen voor 31 /04 voor de vakantiegeld ... wat heb ik gedaan ... ik ben toch verplicht of niet ?

Reclame

feitoucha
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mei 2018 20:04

En Dank u voor de tijd...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mei 2018 21:34

Natuurlijk ben je dit verplicht je betaald dit onder de vorm van rsz, maar de rsz stort dan dit geld naar de vakantie kas, en het is die kas die het vakantie geld aan je werknemers betaald u moet niks betalen aan de werknemers maar aan de rsz !

Een bediende daar moet de werkgever als de werknemer verlof neemt zijn loon door betalen en zijn dubbel vakantie geld apart storten als vakantie geld !
ik heb grote som moeten betalen voor 31 /04 voor de vakantiegeld
Dit was maar een deel van het vakantie geld, het eerste deel die heb je al betaald als einde maand je rsz betaald voor je arbeiders, daar zit een groot deel vakantiegeld in!!

Ik hoop voor u dat je een sociaal secretariaat heeft die dit regelt voor u, want ik denk dat u zelf niet weet hoe de rsz en het uitbetalen van verlofgeld voldoende kent !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

feitoucha
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 mei 2018 22:40

Ik probeer mijn best te doen bij de wet , wat komt binnen ik betaal maar ... ik hou zo goed voor iedereen zijn ... Dat ik heb altijd vol loon betaald ook hebben ze 3 dagen niet gewerken , heb ik betaald . Nu moet ik heel veel sociale bijdragen , ik heb mijn eerst grote factuur ontvangen die ik moeilijk kreeg betaald van sociale .... ik wet het niet wat ik moet doen.. voor de rest alles is betaald...Nu heb ik besloten om de zaak better te leiden...aan hope dat niet laat is..
Nog mals hartelijk bedankt voor de antwoorden ,het is voor me een licht ..

Terug naar “Andere”