ADV dagen

LDESAEGHER
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ADV dagen

#1 , 03 mei 2018 16:39

Ik had een contract van 31 uren, dit werd gewijzigd naar 32 uren per week zodat ik ADV dagen kan bekomen. Normaal zou een een mens denken dat je 1 uur per week = 4 uur per maand = 6 dagen van 8 uur= 48 uur mag opnemen. Op mijn fiche staat dat ik maar 38,4 inhaalrust mag nemen, hun redenering is :
Bij 32u per week is volgende redenering te volgen: 32u / 5dagenperweek * 6dageninhaalrust = 38,40u inhaalrust.
Voor een voltijder geldt volgende redenering: 39u / 5dagenperweek * 6dageninhaalrust = 46,80u.

klopt deze stelling ?
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2018 14:12

We missen een belangrijke variabele om een zinning antwoord te geven: hoeveel uur werk je EFFECTIEF per week? Als je een 32 uren week hebt, en je werkt ook effectief 32 uur per week, heb je recht om 0 dagen ADV, om maar iets te zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”