achterstallig loon en WCO

godelieve1957
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee
Locatie: leuven

achterstallig loon en WCO

#1 , 26 apr 2018 19:09

Ik zit momenteel in een lastige situatie: ik heb achterstallig loon van dec-jan-febr dat in een CWO zit;
.Mijn werkgever heeft ook maart nog niet betaald ondanks belofte maar ik weet wel dat er nog een grote faktuur van een klant moet betaald worden en dan zou dat salaris direkt gestort worden. Mijn werkgever heeft mij een brief gegeven waarin staat dat hij me een vooropzeg geeft vanaf 23 april. Mijn vooropzeg is normaal 9 weken. Bijkomend probleem is dat het sociale secretariaat niet volledig betaald werd en die hebben hun dienstverlening stopgezet vanaf eind maart. Dus de werkgever moet nu dringend een ander soc secretariaat zoeken voor de sociale dokumenten die ik n og moet krijgen. Wat moet ik doen? Over de CWO wordt op 1 juni gestemd en als schuldeiser heb ik stemrecht; de grootste schuldeiser is de fiscus. Mijn werkgever is een zelfstandige (consultant). Is er voor mij een mogelijkheid om eventueel beslag te laten leggen onder derden als hij mij nu niet verder betaalt tot einde contract?
Wat moet ik doen?
Aangezien ik nog niet officieel ontslagen ben kan ik me ook niet inschrijven bij werkloosheid of een interim zoeken om aan geld te raken!
Help!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2018 20:07

En wat als je beslag laat legen ?

Ben je niet beter af dat je voor de WCO stemt, dan heb je meer kans dat je die lonen krijgt, als je beslag laat legen, ik denk dat je nu al te laat bent daar er een aanvraag van een WCO is en dan kan men geen beslag meer gelegd worden, als dit goed gekeurd word zal er een rechts commissaris aan geduid worden !

Wat het sociaal secretariaat betreft geen enkel werk gever heeft dit wettelijk nodig om je lonen te berekenen, dit kan je werkgever zelf!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”