invalidteit

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

invalidteit

#1 , 23 apr 2018 12:24

ik heb een vraagje over mijn invaliditeit.tot nu toe had ik een redelijk goed bedrag,net genoeg om mee rond te komen.ik ben alleenstaande met 2 grote kinderen.mijn dochter werkt nu bijna 2 jaar,maar nu mijn zoon in zijn laatste jaar zit,begint hij in juli ook te werken.nu gaat mijn invalidteit serieus zakken als ze beiden werken,maar mijn vaste kosten blijvzn hetzelfde. (huishuur,water,electriciteit,internet...mijn kinderen zijn maar 1 week per maand bij mij,dochter geeft 100 euro af en zoon zal dit ook doen vanaf juli
nu is mijn vraag,weet er iemand hoeveel ik nog juist zal hebben?ik heb gehoord dat dat maar rond de 1000a1100 euro zal zijn?maar mijn huishuur is bijna 700 euro,mijn gas en electriciteit is 160 euro per maand ,water 28 euro,internet,tv en gsm 105 euro,dus dat is bijna 1000 euro per maand,dan hou ik niks meer over om te leven...zit in zak en as en weet niet wat ik moet beginnen nu,ik sta op straat dan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2018 12:53

Zo zijn er duizenden in Belgie, een woonst zoeken die minder huur is, en besparen op alles !
Er zijn gepensioneerden die moeten rond komen met 850€ per maand.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#3 , 23 apr 2018 12:56

weet jij mij een woonst,voor 3 volwassen personen aan minder dan 667 euro?moet al veel minder zijn om rond te komen,max huishuur 400 euro??denk niet dat die bestaan,ofwel ken jij de huurprijzen niet

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 23 apr 2018 15:52

100 € bijdrage door de kinderen is eerder aan de lage kant. Kan vermoedelijk iets hoger. Maar wat doe je als de kinderen zelfstandig gaan wonen, Dan moet je ook alles zelf betalen. Dus, kleiner en goedkoper gaan wonen en besparen op alles.

bryan712
Topic Starter
Berichten: 185

#5 , 23 apr 2018 16:04

ja,100 euro is weinig,maar ze zijn maar één week per maand bij mij,maar mijn vaste kosten blijven wel hetzelfde
en idd,als ze niet meer bij wonen zat ik dan ook in deze situatie,daar hield ik rekening mee,maar dat is nog niet voor direct,en ik dacht tegen dan wel een sociale woning te hebben,daar ik al heel lang op de wachtlijst sta,maar nu is het plots zo dichtbij,binnen 2 maand al,daar had ik geen rekening mee gehouden omdat ik dacht dat mijn invaliditeit pas zou verlagen als de kinderen uit huis waren en niet als ze beiden zouden werken,ik kan dus nog niet kleiner gaan wonen want de kinderen zijn ook nog bij mij

Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 apr 2018 13:43

Helemaal geen juridisch advies, maar je kan toch op je vaste kosten besparen?
Je kinderen wonen maar 1 week bij jou, dan betaal je voor 1 gebruiker toch veel aan internet en gas en elektriciteit?

Wij zijn met 2. Voor tv, veel internet en 2 gsm abonnementen (met internet in) betalen we iets van 65-70€ per maand.

Gas en elektriciteit: we wonen in een halfopen bebouwing en kijken, om eerlijk te zijn, niet echt uit naar goedkope deals met leveranciers of besparen niet op verwarming etc en betalen 95€ per maand.
Dan moet jij op vaste kosten als alleenstaande toch kunnen besparen?

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 25 apr 2018 14:34

dit zijn de MAXIMUMuitkeringen

http://www.riziv.fgov.be/nl/themas/arbe ... uB1TkxuKUk

( is wel afhankelijk van het loon/dop dat je had voor je ziek werd )

Princiepe is dat je vroeger 65% kreeg als gezinshoofd van als samenwonende 40% van het begrensd verloren loon
Beiden met minima en maxima

Terug naar “Andere”