moederschapsverlof en ouderschapsverlof bij 2de keer zwanger -- eerst terug 12 maanden werken vooraleer opnieuw zwanger?

jakkedp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

moederschapsverlof en ouderschapsverlof bij 2de keer zwanger -- eerst terug 12 maanden werken vooraleer opnieuw zwanger?

#1 , 18 apr 2018 21:01

Hallo,

mijn vrouw werkt al jaren als bediende met een vast contract.
Vorig jaar werd ons eerste kindje geboren en heeft zij ook haar moederschapsverlof en ouderschapsverlof volledig opgenomen.
Zij is nu opnieuw aan het werk, maar met een tijdskredietregeling zodat ze maar 4/5 meer werkt. (nog steeds dezelfde werkgever, zelfde vast contract).

Nu heeft zij ergens een gerucht gehoord dat ze nu (te tellen vanaf het einde van het ouderschapsverlof) 12 maanden zou moeten wachten en werken alvorens ze opnieuw zwanger zou mogen worden en dat ze anders geen volledig recht zou hebben op moederschapsverlof en ouderschapsverlof voor het 2de kind.

Dit lijkt mij absurd.
Ik heb even gegoogled maar vind hier niets over terug.
Ik vind enkel iets over de ancienniteitsvoorwaarde van 12 maanden m.b.t. het ouderschapsverlof, maar hieraan is volgens mij sowieso voldaan aangezien zijn nog steeds bij dezelfde werkgever werkt met hetzelfde vast contract.

Volgens mij mag ze dus toch gewoon nu al terug zwanger worden?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding