Feestdag, interim dagcontract

Calimero30
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Feestdag, interim dagcontract

#1 , 07 apr 2018 03:14

Beste,

Sinds vorig jaar juni werkzaam via interim bij een groot gekend voedingsbedrijf. In het begin via week contract, nu met de rustige periodes dagontracten.

Ik werk wel zeker minimum 4 dagen per week. Op 20 maart 2018 gewerkt, dan drie dagen Klein verlet gekregen wegens overleden vader,21,22,23 maart 2018. De week daarop niet gewerkt ook geen contract dus. Terug werk aangevangen op 3 april tot en met vrijdag 6 april 2018.

Heb ik geen recht op de feestdag van 2 april?

Ik heb genoeg anciënniteit, dus zou ik toch recht moeten hebben?

Graag uw medewerking

Mvg

Ilias

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2018 08:12

Is maandag altijd een werkdag?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Calimero30
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 apr 2018 20:50

Niet perse,misschien in de 90 % van de gevallen wel. Naargelang de bemanning wordt planning gemaakt. İedereen verspreidt over de dagen, Soms vier dagen soms vijf. Met de winter Was er minder werk duş meestal 4, bv. Maandag woensdag donderdag vrijdag werk, dinsdag thuis. Of eerste vier dgn werk vrijdag thuis, of maandag thuis, de rest week werk. Planning wordt donderdag meegegeven per SMS, wij bevestigen het. En in de week zelf krijg je per dag een contract gemaakt.

Reclame

Calimero30
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 apr 2018 20:56

30 dgn anciënniteit is ok in mijn geval maar ALS je een week niet werkt tussenin door omstandigheden en weer bij dezelfde werkgever begint na dezelfde week? İs toch geen reden om niet betaald te worden omdat ik weer aan de slag ga bij dezelfde wg? Of moet ik helemaal werkloos vallen? Zie regel

http://www.rechtenuitzendkracht.be/nl-B ... -niet/149/

Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 apr 2018 07:35

Bij een normale werkgever als je de maandag niet je werkdag is moeten ze de feestdag niet betalen, maar interims hebben speciale regels en wat zeggen zij van deze feestdag, daar je met dag contracten zit !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Calimero30
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 apr 2018 21:51

De regels is als volgt..volgens mijn opzoeking..

Wat gebeurt er met feestdagen die na een uitzendcontract vallen?

Hier wordt het behoorlijk ingewikkeld. Kijk dus goed uit je doppen dat je geen betaalde feestdag misloopt. Enkele vuistregels:

Je komt enkel in aanmerking voor betaalde feestdagen na afloop van een contract, als je na dat contract zonder werk zit.
Je zit zonder werk en je hebt minder dan 15 dagen uitzendwerk achter de rug, dan heb je geen recht op betaalde feestdagen na een contract.
Je zit zonder werk en je hebt 15 dagen tot een maand uitzendwerk achter de rug, dan heb je recht op één betaalde feestdag, die binnen de 14 kalenderdagen na je laatste contract valt.
Je zit zonder werk en je hebt meer dan een maand uitzendwerk achter de rug, dan heb je recht op alle betaalde feestdagen die binnen de 30 kalenderdagen na je laatste contract vallen. Voor alle duidelijkheid, de periode van uitzendwerk kan bestaan uit verschillende contracten.

Mvg

Terug naar “Andere”