C4 en stoppen met vrijwillige inzet projecten

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

C4 en stoppen met vrijwillige inzet projecten

#1 , 21 mar 2018 14:56

Na 5 jaar dienst krijg ik waarschijnlijk één van de komende dagen mijn C4.
Of er opzeg gaat moeten gepresteerd worden weet ik niet.

Lang verhaal kort : ben op bevallingsverlof geweest, teruggekomen en de baas wil de vervangster houden en mij niet meer.
Da's kort gezegd waar het op neerkomt.

Nu heb ik mij toendertijd vrijwillig geëngageerd binnen de firma voor een aantal projecten.
Zaken die we er bij nemen en waar we ons voor inzetten, maar waar we niet op beoordeeld worden.
Deze zaken vinden wel plaats tijdens werktijd en reisvergoedingen e.d. worden betaald.
Projecten dienen zo goed als allemaal om een positieve bijdrage te maken aan de werkomgeving, mensen te motiveren e.d.

Als ik mijn C4 heb gekregen zou ik daarmee willen stoppen. Ik zie niet in hoe ik anderen moet gaan motiveren als ik zelf 3 maanden lang gelijk vuil ben behandeld.

Kan en mag ik dat? Of zou dat een probleem worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 21 mar 2018 14:59

staan deze opdrachten in uw taakomschrijving of vallen deze binnen de jobinhoud?

eylis
Berichten: 8840

#3 , 21 mar 2018 15:17

je hebt je vrijwillig geengageerd voor die projecten. dan kan je ook dat vrijwillig engagement ook stopzetten. doe het wel keurig op voorhand:verwittig de betrokkenen dat je gezien het feit dat je in vooropzeg bent en je dus moet focussen op het zoeken naar ander werk, je niet meer vrijwillig kan inzetten. (Het is namelijk zo dat je wekelijks recht hebt op twee halve dagen sollicitatieverlof) voor deze projecten gezien de sollicaties die je moet verrichten.

Reclame

Terug naar “Andere”