raadpleging tijdens werkuren

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

raadpleging tijdens werkuren

#1 , 14 mar 2018 09:20

Ik moest onlangs een paar keren naar het ziekenhuis op raadpleging (ik word binnenkort geopereerd en ik moest langs de chirurg, moest ook een paar scans laten nemen...enz.).
Ik heb telkens een attest bezorgd voor mijn werkgever en ging er van uit dat dit toegestane afwezigheid is, wel onbetaald.
Ze verwachten nu dat ik voor deze dagen verlof opneem, maar dit wil ik niet omdat ik nog maar 3 dagen verlof heb staan en wil deze later dit jaar opnemen.

Kunnen ze mij verplichten om verlof op te nemen ipv onbetaald verlof? (toegestane afwezigheid).

Bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2018 10:22



Kunnen ze mij verplichten om verlof op te nemen ipv onbetaald verlof? (toegestane afwezigheid).
is gewettigde (onbetaalde)afwezigheid
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#3 , 14 mar 2018 11:07



Kunnen ze mij verplichten om verlof op te nemen ipv onbetaald verlof? (toegestane afwezigheid).
is gewettigde (onbetaalde)afwezigheid

Ze verplichten mij dus om verlof op te nemen. :evil:

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 14 mar 2018 15:10

Geplande doktersbezoeken zijn een ONBETAALDE afwezigheid. Het attest dat de dokter je gaf is enkel om niet ongewettigd afwezig te zijn.

https://www.jobat.be/nl/artikels/word-i ... kter-moet/
puntje 'andere medische onderzoeken'

Wil je dus voor die uren afwezigheid betaald worden zal je inderdaad hiervoor verlof moeten inplannen.

P.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#5 , 14 mar 2018 17:02

Geplande doktersbezoeken zijn een ONBETAALDE afwezigheid. Het attest dat de dokter je gaf is enkel om niet ongewettigd afwezig te zijn.

https://www.jobat.be/nl/artikels/word-i ... kter-moet/
puntje 'andere medische onderzoeken'

Wil je dus voor die uren afwezigheid betaald worden zal je inderdaad hiervoor verlof moeten inplannen.

P.
Punt is dat ze weigeren toegestane afwezigheid in te boeken en verplichten mij om verlof op te nemen. Ik wil gewoon onbetaald, maar mag niet.

Terug naar “Andere”