Arbeidsvisum A

svbastel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Arbeidsvisum A

#1 , 03 mar 2018 15:09

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag i.v.m. Mijn vriendin.

Zij is van filippijnse afkomt en werkt momenteel als au pair in denemarken.

Zij heeft hiervoor een visum wat loopt t.e.m. September 2019.

Nu de situatie daar vlot niet echt wegens omstandigheden.

Nu is mijn vraag, kan zij aanspraak maken op een arbeidsvisum in België (A, B of C), zodat ze hier kan wonen en werken met de bedoeling uiteindelijk, in het beste geval, een huwelijkvisum aan te vragen?

We zijn ongeveer 10 maand een koppel nu en hebben elkaar in zedelgem leren kennen toen ze hier was met een schengenvisum.

Alvast bedankt voor de reacties

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2018 12:13

Alles hangt af van het soort visum wat ze op dit moment heeft. Mijn indruk uit jou post is dat ze momenteel een werkvergunning heeft voor Denemarken, en hierdoor ook een verblijfsvergunning g heeft gekregen. Als haar werkovereenkomst stopt zal haar verblijfsvergunning ook stoppen. Hiermee kan ze geen arbeidsvergunning aanvragen voor België. Je kan eventueel wel kijken of ze een shengen visum heeft waardoor ze in België mag verblijven. Tijdens dit verblijf kan je eventueel een huwelijks aanvraag doen. Tot het onderzoek naar dit huwelijk afgerond is mag ze legaal in België blijven. Arbeidskaart is niet meer nodig als jullie getrouwd zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”