Samenwonend/trouwen/kind: privacy werknemer

Lenad
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Samenwonend/trouwen/kind: privacy werknemer

#1 , 25 feb 2018 19:38

Situatie: man werkt. Vrouw niet.

Beiden overwegen officieel samen te wonen of te trouwen.

Is het mogelijk dit niet te melden bij de werkgever van de man? Bij samenwonend en ook bij een huwelijk?

Als er een kind komt, is het mogelijk "het ten laste hebben van een kind" niet aan de werkgever van de man door te geven?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2018 15:46

Situatie: man werkt. Vrouw niet.

Beiden overwegen officieel samen te wonen of te trouwen.

Is het mogelijk dit niet te melden bij de werkgever van de man? Bij samenwonend en ook bij een huwelijk?
Waarom zou je dit niet willen doorgeven aan de werkgever? :shock: Geen idee of het verplicht is dit door te geven, maar als je het niet doet, zal de bedrijfsvoorheffing die van uw loon afgehouden wordt, verkeerd berekend worden, maar zal dit bij de aangifte van uw personenbelasting gecorrigeerd worden (overheid heeft die info immers wel).
Als er een kind komt, is het mogelijk "het ten laste hebben van een kind" niet aan de werkgever van de man door te geven?
Neen, aangezien het kind maar bij één van de ouders ten laste kan zijn, moet de andere ouder een verklaring indienen bij de werkgever het kind NIET ten laste te hebben.

Mag ik vragen waarom je dit niet wenst te melden bij de werkgever? Je gaat hier geen enkel financiëel voordeel uithalen. In tegendeel, misschien! De overheid is sowieso op de hoogte van jullie situatie.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”