Aansprakelijkhied fout

FlemJan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkhied fout

#1 , 25 feb 2018 10:58

Hallo,

Ik zit in de situatie waarbij ik een project leid. Dit project heeft als gevolg dat er waarschijnlijk klanten zonder voorraad van product A gaan vallen, zonder dat product B reeds beschikbaar en aanvaard is.

Het voorraadbeheer gedeelte was buiten de scope van het project gehouden en is ook zo op management niveau gecommuniceerd geweest. Feedback van mijn manager is ook regelmatig geweest dat dit inderdaad buiten het project ligt.
Nu er daadwerkelijk problemen opduiken, wordt er natuurlijk een politiek zwart schaap gezocht en dit is dan de project leider die dit dan nu moet gaan oplossen. Ben ik bij deze dan ook aansprakelijk voor geleden schade bij mijn werkgever en/of klanten?

Wat ik online lees, denk ik van niet, maar wou hier toch een tweede mening over.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 06 apr 2018 12:54

Het voorraadbeheer gedeelte was buiten de scope van het project gehouden en is ook zo op management niveau gecommuniceerd geweest.
Niet door u veroorzaakt dus

Normaal verwittigt men zijn klanten vooraf dat product X na [datum] niet meer besteld kunnen worden, en vervangen worden door product Y

Feedback van mijn manager is ook regelmatig geweest dat dit inderdaad buiten het project ligt.
Voilà - geschreven bevestiging zeker bijhouden

Niet uw fout dan hé :?:

Nu er daadwerkelijk problemen opduiken, wordt er natuurlijk een politiek zwart schaap gezocht en dit is dan de project leider die dit dan nu moet gaan oplossen. Ben ik bij deze dan ook aansprakelijk voor geleden schade bij mijn werkgever en/of klanten?
U heeft gedaan wat uw werkgever wou
Andere personeelsleden, hiërarchisch uw meerderen, beslisten om voorraadbeheer niet in uw project te stoppen, en bevestigden dat herhaaldelijk

Juridisch kan men u dan niets maken

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 apr 2018 15:49

Hopelijk heb je dat op papier en heb jij tijdig, ook op papier, uw opmerkingen hierop gegeven.
Want zelfs een directielid durft wel eens de zaken omkeren om zijn bonus niet te verliezen

Reclame

Terug naar “Andere”