arbeidsongeschiktheid

Prince99
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

arbeidsongeschiktheid

#1 , 22 feb 2018 18:27

Dag allemaal, ik ben op dit moment arbeidsongeschiktheid door burn-out en psychische problemen ( heb al een VOP status ) mijn baas krijgt dus een premie van VOP.
IK ben nu precies 1 jaartje ziek thuis en volg een therapie ? nu krijg ik een brief van idewe voor een een uitnodiging op vraag van mijn werkgever voor eventueel re-integratie of om te zien of er geen re-integratie mogelijk bij de werkgever ,zo iets.
Heeft iemand misschien hier een ervaring mee ? of wat houdt dat in precies voor mij? ben ik verplicht om re-integratie tes tarten?
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 22 feb 2018 19:04

U kan best ingaan op deze uitnodiging. De arbeidsgeneesheer zal nagaan of aangepast werk mogelijk is, een deeltijdse hervatting, een ontslag omwille van medische overmacht...

Waarom zou u hier niet op ingaan?

Prince99
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2018 20:03

bedankt voor je reactie, ik zal zeker ingaan , het was maar een vraag .Tijdje geleden heb ik zelf aangemeld bij Reling. Regionaal Netwerk Geestelijke Gezondheidszorg voor eventueel een vrijwilligerswerk of re-integratie met advies van mijn psychiater .

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 feb 2018 09:58

ben ik verplicht om re-integratie te starten?
dacht dat dit het gevolg is van een nieuwe maatregel van de minister van volksgezondheid mdb. om de profiteurs er uit te kunnen halen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Prince99
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 feb 2018 11:51

dat is een goed idee van haar. ik ben absoluut mee eens , maar er zijn ook wergevers die niet aan de regels houdenen die profiteren van van allerlei premies en die moeten zeker hard aangepakt worden niet alleen maar werknemers , vind ik .

Floes
Berichten: 115

#6 , 23 feb 2018 13:13

70% van de re-integratieprocedures leidt wel tot ontslag omwille van medische overmacht, dus ontslag zonder vergoeding. Dus enerzijds een probleem aangepakt, maar in mijn ogen een nieuw probleem gecreëerd.

Prince99
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 feb 2018 14:02

dat klopt, daarom zei ik ook , de werknemers zijnde slachtoffers, zoals het vaak is. dus beter geen re-integratie . wat is oplossing om wel een vergoeding te krijgen aub ?

Terug naar “Andere”