Kan dit en mag dit?

Bart1979
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan dit en mag dit?

#1 , 19 feb 2018 16:08

Beste,

Ik ben aangenomen als magazijn medewerker.op een dag hebben ze mij verplicht om mee te draaien in de verkoop
Omdat er geen werk genoeg meer was.
Ben ik met veel tegen werk daar maar aan begonnen...maar nu hebben ze een interim aanvaard voor in het magazijn terwijl mijn contract nog altijd als magazijn medewerker is.
Kan dit zomaar?
Terwijl de baas weet dat ik terug naar mijn magazijn wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2018 09:14

Beste,

Ik ben aangenomen als magazijn medewerker.op een dag hebben ze mij verplicht om mee te draaien in de verkoop
Omdat er geen werk genoeg meer was.
Men mag u dit vragen. U mag dit ook weigeren, maar als er als magazijnier geen werk meer is, is dit reden genoeg om u te ontslaan als u niets anders wenst te doen (wel rekening houdend met de wettelijke opzeg, uiteraard).
maar nu hebben ze een interim aanvaard voor in het magazijn terwijl mijn contract nog altijd als magazijn medewerker is.
Kan dit zomaar?
Als er terug voldoende werk is in het magazijn, zou jij in principe uw oude job moeten terugkrijgen. Als er te veel werk is in het magazijn voor één persoon, kan men wel een interim aannemen. Maar in principe zou jij eerst terug uw job als magazijnier moeten kunnen opnemen.

Als je aangesloten bent bij de vakbond, even met hen contact opnemen. Indien niet, kan je de werkgever vragen dat je de job mag uitoefenen waarvoor je aangenomen bent. Als hij daar niet wenst op in te gaan, zal er niet veel anders opzitten dan naar de arbeidsrechtbank te gaan. Of je daarna nog lang bij die wergever zal werken, is uiteraard een andere vraag...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”