Schriftelijke waarschuwing graag hulp

Kristientje_b
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Schriftelijke waarschuwing graag hulp

#1 , 11 feb 2018 11:48

Graag vraag ik jullie om mijn verweerschrift na te lezen, ook spellingsfouten ,ik ben vrij overstuur en mijn tekst is waarschijnlijk veel te lang,ik heb hier geen ervaring bij. Ik ben sinds januari 2011 als bediende in dit bedrijf gestart, dit verliep prima totdat een jaar later ik er een collega bij kreeg,namelijk het nichtje van de baas, toen is het pesten en vernederen beginnen, ik heb dit tot nu volgehouden,aangezien ik mijn job doodgraag doe, maar ben op een punt gekomen waarvan ik denk dat iedere persoon dit zal kunnen begrijpen,dat het niet meer vol te houden is, nu lijkt het mij dat ze me zo snel mogelijk willen ontslaan. Ik ontving 2 aangetekende waarschuwingen deze week , volledig vol met leugens. Ik ben hier ook serieus van aangedaan zeker omdat ik al 7 jaar een zeer trouwe werknemer ben, en samen moet werken met iemand die totaal niet werkt,begint of stopt wanneer ze wil, loopt heel dag te bellen,nageltjes doen,enz.enfin kan hier een boek over schrijven maar niet echt ter zake denk ik.

1ste aangetekende waarschuwing
Geachte mevrouw ,wij hebben tijdens uw afwezigheid moeten constateren dat u het magazijn wederom slordig heeft achtergelaten. Her en der liggen belangrijke papieren van klanten. Er is totaal geen orde of rangschikking op de rekken en er liggen overal pruiken zonder dozen onder de rekken. Daarnaast moet ik u er ook wederom op attent maken dat uw persoonlijk toilet thuis hoort te gebeuren en niet op de werkvloer. Wij hebben tijdens het kuisen tal van toiletartikelen en handdoeken met gebruikte scheermesjes moeten opruimen. In eerdere (functionering) gesprekken hebben wij reeds aangegeven dat uw persoonlijke hygiene en slordigheid op de werkvloer niet acceptabel zijn. Wij hebben u meerdere malen dringend verzocht uw gedrag aan te passen. Helaas heeft u aan dit verzoek geen gehoor gegeven. Derhalve zijn wij genoodzaakt om stappen te ondernemen en u deze officiele waarschuwing te sturen. Wanneer blijkt dat deze maatregel onvoldoende effect heeft zijn wij genoodzaakt tot zwaardere sancties. Wij gaan er echter van uit dat u zult laten blijken dat dit niet nodig is. U heeft u ziek gemeld met ingang van 3 januari 2018. We hebben sindsdien geprobeerd u te bereiken om na te gaan waarom u niet in staat bent om uw werk uit te voeren en om te informeren naar de consignatie-lijst van onze klanten, dit is niet gelukt. zonder deze lijst kunnen wij onze klanten niet verder helpen. Wij hopen daarom dat u per kerend kan antwoorden. Hoogachtend,


Aldus mijn verweerschrift:
Betreft: reactie op officiële waarschuwing op maandag 5 februari 2018.

Geachte

Hierbij teken ik bezwaar aan tegen de schriftelijke waarschuwing die ik ontving op woensdag 7 februari 2018.

Naar mijn oordeel is deze officiële waarschuwing volledig onterecht,ik voeg in bijlage de verklarende documenten hiervan, de volgende punten in het verslag zijn niet juist:

Mijn aanvang van medische attest arbeidsongeschiktheid is inderdaad ingegaan op woensdag 3 januari 2018, maar dan wel t.e.m. vrijdag 5 januari 2018.

Op maandag 8 januari 2018 heb ik het werk hervat ,helaas in dezelfde onterechte situatie als voorgaande keren bij het terugkeren na een arbeidsongeschiktheid.
Het magazijn, de cabines waar ik mijn werk verricht volledig overhoop gegooid, alles in dozen gegooid, papieren , werkmateriaal,enz..
Zowel zelf aangekocht materiaal als materiaal voorzien door de werkgever.
Deze dozen werden dichtgeplakt en in de garage geplaatst ,op de dozen stond “afval” geschreven.
De vermelde feiten in u schriftelijke verwittiging :
“Achterlaten slordig magazijn “ hiervoor kan ik naargelang mijn visie niet verantwoordelijk worden gesteld ,aangezien ik heb deze feiten niet heb gepleegd.

Ik ben van 10 januari 2018 niet meer aanwezig geweest op het werk, en op 5 februari constateerde u dat het magazijn slordig was, en besliste u mij hiervoor een schriftelijke waarschuwing te geven.

Als ik een ziekte meld aan u als werknemer krijg ik hier niet eens een enkele reactie op,
ik ben mezelf bewust van de acties die genomen worden tegen mij als ik mij durf ziek te melden.
(Dus u betwisting aangaande het constateren van een slordig magazijn,is voor mij iedere keer een zeker zo grote schok).

Maandag 8 januari en dinsdag 9 januari ben ik 2 volledige dagen op het werk aanwezig geweest.

Ik heb op woensdag 10 januari 2018 een nieuw medisch attest ontvangen, begindatum attest 10 januari 2018 , einde medisch attest 2 februari 2018 , ook meer dan een uur voor de arbeid op deze dag moet worden gestart bent u verwittigd geweest hiervan via sms.
Dit attest is de dag nadien, 11 januari 2018 onmiddelijk aangetekend naar jullie opgestuurd.

Op donderdag 11 januari 2018 is de door jullie aangeduide controlearts ,Dr. ...bij mij langsgeweest voor controle onderzoek,de arts heeft mijn arbeidsongeschiktheid bevestigd ,
alsook de duur van het attest aanvaard.
Jullie hebben hier uiteraard de bevestiging van ontvangen.

Aangaande de betwisting van 2 scheermesjes , die lagen inderdaad op mijn bureau toen ik het werk hervatte op 8 januarin2018,,ik meld graag even dat ik onder een arbeidsovereenkomst als schoonheidsspecialiste sta ingeschreven , er zijn klanten die geen voorkeur geven aan warme hars voor het ontharen op een kleine zone in het gelaat, deze behoren nu eenmaal tot werkmateriaal van een werknemer .


U volgende punt in de schriftelijke waarschuwing:
“U heeft u ziek gemeld met ingang van 3 januari 2018. We hebben sindsdien geprobeerd u te bereiken om na te gaan waarom u niet in staat bent om uw werk uit te voeren en om te informeren naar de consignatie-lijst van onze klanten, dit is niet gelukt.”


Deze feiten zijn niet correct: Ik ben op 8 en 9 januari 2018 op het werk aanwezig geweest ,
Na deze datum heb ik het eerste contact gekregen op maandag 5 februari 2018 , dit was een sms van een collega.
De inhoud van deze sms was:
“Kristien,ik zou de consignatielijst moeten hebben van elke klant.
Waar staan die op de computer? Ik hoor het graag .”
Aangezien ik verplicht ben aan een arbeidsreglement en mij dus hieraan verplicht ben te houden heb ik hier die dag zelf geen reactie op gegeven. Zie artikel 35 in het arbeidsreglement .
Aangezien deze sms niet van mijn bazin of leidinggevende kwam achtte ik mij verplicht om niet tegen het arbeidsreglement ingaan.
Ik voeg deze sms toe in bijlage.
Verder heb ik dan ook geen enkele poging van jullie,geen telefoon ,sms ,brief,enz …ontvangen.
Totaal niets meer gehoord.
Indien jullie dit incorrect vinden graag mij ook een bewijs van het tegendeel te bezorgen.



Aangaande u vraag i.v.m de reden waarom ik niet in staat ben mijn werk uit te voeren beschrijft de wet het volgende:
De aard van de ziekte wordt nooit vermeld vermits dat onder het medisch geheim valt.
Het arbeidsreglement kan de werknemer verplichten om een medisch getuigschrift te overhandigen dat bijkomende gegevens bevat:
o de aanvangsdatum van de arbeidsongeschiktheid;
o het type arbeidsongeschiktheid (ziekte, ongeval in het privéleven, arbeidsongeval, bevallingsrust, enz.);
o de vermelding dat het om een eerste getuigschrift, een verlenging of een hernieuwde arbeidsongeschiktheid gaat.


Op woensdag 7 februari krijg ik een aangetekende zending, de schriftelijke waarschuwing,
De hoofding van de brief staat opgesteld 5 februari 2018 ( zelfde datum als ontvangen sms met eerste contact), terwijl ik hier totaal nog niet van op de hoogte was en geen enkel contact had ontvangen.
Ik word hierin beschuldigd geen reactie op antwoord te hebben gegeven. De brief was op dezelfde dag pas opgemaakt,ik kon dus van die gevraagde informatie onmogelijk op de hoogte zijn.



Aangezien ik het diploma van schoonheidsverzorging bezit ,ben ik mezelf meer dan bewust van de persoonlijke hygiëne die ik dien toe te passen op de werkvloer, zeker aangezien wij met chemo-patiënten werken .
Ik vind dit een zeer onaanvaardbare beschuldiging.


Ik had graag deelgenomen aan een functioneel of beoordelingsgesprek ,
Maar deze hebben helaas nooit plaatsgevonden.
aangezien ik al onwettig ben aangenomen onder een ibo contract van maximale duur (6 maanden) voor de functieschoonheidsspecialiste.
En individuele beroepsopleiding met maximale duur houd namelijk in dat de werknemer,volledig geen enkele kennis heeft van deze functie en dus volledig dient worden opgeleid hiervoor.


Het verwondert mij ten zeerste dat mijn werk slordig word genoemd,
U heeft mij de laatste manden meermaals gezegd na het bezoeken van de klanten dat ze zo vol lof waren of de veranderingen, dat alles sneller ,correcter vooral overzichtelijker en efficiënter is geworden. Ik heb dit dan ook als opbouwende kritiek opgenomen.

Op vrijdag 9 februari ,aldus vandaag , de dag van mijn verweerschrift, ontvang ik al een 2de schriftelijke waarschuwing. Deze is op donderdag 8 februari opgesteld ,nog geen 24 uur nadat ik de eerste schriftelijke waarschuwing heb ontvangen met jullie vraag naar de informatie i.v.m de consignatielijst.
Ik heb dan ook onmiddellijk deze vraag i.v.m de consignatielijst via sms beantwoord aan mijn collega aangezien ik nog steeds geen enkel contact van mijn werkgever ontvangen heb , met uitzondering op de 2 schriftelijke waarschuwingen.

Ook verzoekt u mij de sleutel van ...zo spoedig mogeliijk aan u te bezorgen omdat u de veiligheid van de zaak niet meer kan garanderen.
Ik wil zal u deze uiteraard zo spoedig mogelijk bezorgen.

Ik verzoek u op grond van bovenstaande om de schriftelijke waarschuwing in te trekken en uit mijn personeelsdossier te verwijderen en mij daarvan in kennis te stellen.

Indien u van mening bent dat mijn visie onvoldoende reden is om de waarschuwing in te trekken, verzoek ik u om deze brief aan mijn personeelsdossier toe te voegen en mij daarvan in kennis te stellen.



2de ontvangen schriftelijk waarschuwing:
Na herhaald verzoek om de consignatielijst op te leveren hebben wij nog steeds geen antwoord ontvangen. Wij kunnen onze klanten niet verder helpen. Wij verzoeken u om deze informatie zo snel mogelijk bij ons te delen .Daarnaast eisen wij ook dat u de sleutel van ... zo spoedig mogelijk terug brengt aangezien wij nu de veiligheid van onze zaak niet kunnen garaderen. Hoogachtend,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kristientje_b
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2018 15:28

Hoeveel dagen na ontvangst brief heb je tijd om hierop te reageren

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 feb 2018 15:50

Je zal best dringend een vakbond moeten raadplegen, want dit ziet er voor u niet goed uit !

De vakbond zal nog proberen de meubels te reden als er wel iets te redden valt natuurlijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”