werkhervatting na afwezigheid wegens ziekte

Ella51
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werkhervatting na afwezigheid wegens ziekte

#1 , 08 feb 2018 08:52

Ik ben sedert +/- 6 maanden afwezig wegens ziekte, en wil graag het werk hervatten.
Mijn werkgever doet me, op zijn initiatief, een voorstel voor (tijdelijk?) "aangepast werk".
Dit is uitdrukkelijk niet mijn vraag, ik wil graag terug starten in mijn eigen oorspronkelijke job.
Ik doe dit werk al 30 jaar, zonder opmerkingen, vermaningen of terechtwijzing.
Ik heb wel gevraagd om tijdelijk progressief te kunnen hervatten, maar ik weet dat dit geen recht is.
Indien mijn werkgever hier niet in wenst mee te gaan, ben ik bereid voltijds terug te starten, en dit heb ik ook zo aangegeven.
Er is door mijn werkgever nog niet gesproken over een hervattingsonderzoek bij de arbeidsgeneesheer, uiteraard ben ik hiertoe bereid.

Kan mijn werkgever mij weigeren te hervatten in mijn eigen job, en mij verplichten een andere opdracht te aanvaarden?
Alvast dank voor reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 08 feb 2018 10:49

veel zal afhangen van wat voor werk u doet en waarom u ziek bent voor u het werk zal mogen hervatten.

een voorstel om tijdelijk ander (lichter) werk te doen lijkt mij dan ook een redelijk voorstel in afwachting van de goedkeuring van de arbeidsgeneesheer voor de hervatting van uw origineel werk.

Reclame

Terug naar “Andere”