marktkramer

Anneleen2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

marktkramer

#1 , 04 feb 2018 14:08

Mijn man heeft een fruitbedrijf hij doet dit in bijberoep als een eenmanszaak. Hij werkt hierna dus ook nog fulltime. Ikzelf werk deeltijd en zou graag in de zomermaanden (+/- 3maand) ons fruit zelf willen verkopen na mijn gewerkte uren in loondienst ik krijg verder geen uitkering. Alles is officieel aangegeven van de verkochte goederen. Ik veronderstel dat dit niet zomaar mag? Hij vraagt een leurkaart aan op zijn naam maar ik zou dit dan gaan verkopen op de markt. Hoe geef ik mezelf het beste aan dat ik dit doe ( niet als zelfstandige)? Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 feb 2018 17:23

1/ je mag je man helpen bij een één man zaak en dan moet je een hulp leurkaart aanvragen op u naam en de naam van je man !

2/ hij schrijf je in als werkneemster, dan ga je eens tot bij een sociaal secretariaat en die lossen dit op voor jullie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anneleen2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2018 19:09

Mag ik hem helpen als meewerkende echtgenoot als hij dit doet in bijberoep?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 feb 2018 19:20

Mag ik hem helpen als meewerkende echtgenoot als hij dit doet in bijberoep?
Ja, als je zelf geen werklozensteun trekt natuurlijk voor je deeltijdse werk.!!!

Mocht je wel werklozen steun trekken dan kan je dit aanvragen aan de RVA voor enkel die drie maanden, dan ga je die drie maanden geen dop krijgen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”