ANCIENNITEITSVERLOF

kloten!44
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

ANCIENNITEITSVERLOF

#1 , 03 feb 2018 17:52

Beste

Wij hebben in onze onderneming een regeling (van toepassing vanaf 01/01/2017) waarbij je om de 5 jaar in dienst een bijkomende dag vakantie geniet (regeling opgenomen in het arbeidsreglement) met een maximum van 6 dagen.

In het verleden ben ik reeds in dezelfde onderneming in dienst geweest vanaf 01/09/2001 t.e.m. 30/06/2004. Daarna opnieuw in dienst vanaf 16/02/2006.

De vraag is als de anciënniteit vanaf 01/09/2001 t.e.m. 30/06/2004 ook meetelt voor bepaling van het anciënniteitsverlof? Mijn werkgever beweert van niet maar ik betwijfel het omdat er in het arbeidsreglement niet vermeld staat ononderbroken in dienst maar wel "per 5 jaar in dienst"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 feb 2018 18:05

“Onder anciënniteit,” zegt Geert Vermeir, manager van het Juridisch Kenniscentrum van SD Worx, “verstaat de wetgever de periode gedurende dewelke de werknemer ononderbroken in dienst is geweest bij dezelfde onderneming.”

Wat is ononderbroken?

Heb je tijdskrediet opgenomen, dan heeft dat geen invloed op je anciënniteit. “Gedurende die periode wordt de arbeidsovereenkomst even opgeschort, maar niet verbroken. Ook als je langdurig ziek geweest bent of een jaar verlof zonder wedde genomen hebt, blijft je anciënniteit lopen.

Anders is het, als je een sabbatical neemt, dan ben je even uit dienst en is de arbeidsovereenkomst onderbroken.

De jaren anciënniteit die je hebt opgebouwd voor je sabbatical ben je dan kwijt.”
Bron: SD Worx
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”