zelfstandige in bijberoep omgezet naar hoofdberoep wegens verlies van job

Chibail
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

zelfstandige in bijberoep omgezet naar hoofdberoep wegens verlies van job

#1 , 01 feb 2018 15:49

Hallo, zal even schetsen wat mijn probleem is;
Op 08/10/2008 ben ik begonnen als zelfstandige in bijberoep als demonstratrice. Ik heb deze activiteit stopgezet op 01/12/2009 omdat ik er bijna geen inkomsten van had. 95€ is alles wat ik eraan verdient heb. Ik was op dat moment zelf nog maar 24 jaar, dit is geen excuus maar wist van toeten of blazen, wist totaal niet waarmee ik bezig was en dat heeft nu zijn gevolgen! Op het moment van mijn bijberoep had ik werk, maar ben werkeloos geworden op 01/07/2009.
Ik wist niet dat mijn bijberoep nu auto. hoofdberoep werd, ik zou hier 2 brieven van hebben ontvangen, maar heb hier geen weet van. Toen kreeg ik in 2010 een brief dat ik nog sociale bijdragen voor een hoofdberoep van 2 kwartaal verschuldigd was. Ik heb mijn bewijs van schrapping en betaling van de bijdrage (in bijberoep) toen opgestuurd met het gedacht dat dit in orde was. Ik kreeg wel af en toe nog een brief waarin stond dat ik mijn bijdrage nog moest betalen, maar stuurde telkens dat bewijs van schrapping op en dan hoorde ik weer een lange tijd niks meer. Ik ben ook ondertussen een paar keer verhuist en hoorde er niets meer van, dus ik dacht dat het eindelijk in orde was! Maar kreeg vandaag een brief van de gerechtsdeurwaarder met aanmaning voor dwangbevel. Er staat in dat ik dit ook nog kan betwisten, dus is dit mijn aller laatste poging om dit recht te zetten. Heb er "dingen" over opgezocht en heb gevonden dat als ik voor dat ik mijn hoofdinkomen verlies 6 maanden in bijberoep was, ik het bijberoep kon behouden. Kan ik hier iets mee? Of misschien het feit dat ik er totaal geen inkomen van had? Ben bang dat ik daar te laat mee afkom en dat ik er niet onderuit kom. Ik weet dat het stom van mij is om hier zo nonchalant mee om te zijn gegaan, maar verwijten naar mijn hoofd slingeren heeft geen zin, ik kom hier om te kijken of er mss nog een oplossing bestaat en anders kom ik er niet onderuit en zal dit gewoon betalen.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Siegfried
Berichten: 94

#2 , 02 feb 2018 13:05

Mag u een bijberoep uitoefenen tijdens uw volledige werkloosheid?

http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t46

Reclame

Terug naar “Andere”