vakantiedagen

Wim Buijs
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

vakantiedagen

#1 , 29 jan 2018 10:43

Ik ben arbeider en ben ziek geweest vanaf september tot het einde van het jaar.
Hierdoor heb ik mijn vakantie niet kunnen opnemen , de gewone vakantiedagen werden betaald ( door het vakantiegeld ) .
Maar wat met een anciënniteitsdag , en de dag loopbaanverlof 50 + .
Moet de werkgever deze dagen niet betalen .

mvg Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2018 11:35

heb je dit al eens gevraagd aan je werkgever ??
Wat zeg je cao daar over ?, want dit zijn dagen eigen aan je sector of eigen aan je werkgever.

in welke PC werk je
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wim Buijs
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2018 14:20

PC 11-01

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 jan 2018 16:13

Paritair Comité 111 voor de metaal-, machine- en elektrische bouw.
art: 2
Vanaf 1 januari 2016 hebben de arbeiders die de leeftijd van 50 jaar of ouder bereikt hebben jaarlijks recht op één dag loopbaanverlof op voorwaarde dat ze minstens 6 maanden anciënniteit hebben in de onderneming.

art:4
De opname van het loopbaanverlof dient te gebeuren binnen het kalenderjaar, tenzij op ondernemingsvlak een schriftelijk collectief akkoord werd gesloten dat voorziet in een overdraagbaarheid.

Als er op het ondernemingsvlak dit niet is vast gelegd zal je er geen recht op hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wim Buijs
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jan 2018 16:29

Ik kan dat niet meer opnemen , dat weet ik .
Mij is het enkel te doen , ik denk dat ik recht heb , dat die 2 dagen , anciënniteit + loopbaanverlof uitbetaald worden tijden de ziekteperiode .
Dus 2 dagen minder vergoeding van het ziekenfonds , en die 2 dagen gewoon betaald door de werkgever .

Terug naar “Andere”