Aanvraag tot werkhervatting bij arbeidgeneesheer vond niet plaats

stuyckp
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Aanvraag tot werkhervatting bij arbeidgeneesheer vond niet plaats

#1 , 14 jan 2018 22:10

Ik stuur een email naar de secretaresse van de arbeidsgeneesheer omdat ik het werk wil hervatten.
Ik meen zelfs dat ik kan starten te werken als ik,hem inlicht en dat hij dan 10 dagen tijd heeft om mijn te controleren.
Nu wat doet de man, hij bespreekt mijn situatie, zonder mij, met iemand van hrm en mijn hogere chef.
Samen besluiten ze dat ik niet mag komen werken zogenaamd voorvmijn bestwil. Dat kan, maar doet niet ter zake.
Nogal bizar gezien ik niet zelf de arts niet gesproken heb.
Hij belt mij telefonisch op.om mij op,de hoogte te stellen, en ondanks dat de beslissing al gevallen is vraagt hij de gegevens van mijn psychiater.
Is dit wettelijk?
Is hij niet verplicht mij uit de nodigen?
Wat kan ik hier tegen ondernemen.
Zomaar mijn geval bespreken met hrm en mijn chef, lijkt mij ook sterk op het schenden van mijn vertrouwen en eventueel zijn beroepsgeheim. Ik heb het raden wat daar bedisseld is.
Klopt mijn redenering hier of misschien gedeeltelijk want de plichten van een arbeidsgeneesheer zijn complex.
De onze verlaat in alle geval zijn kantoor nooit en gaat werksituaties nooit controleren.

Is een baas niet tevens verplicht een werknemer die duidelijk gebukt gaat onder stress en gezondheidsproblemen vertoont door te verwijzen op dat moment naar de arbeidsgeneesheer ?

Ik stel hier een paar vragen maar de rol van de arbeidsgeneesheer interesseert mij hier het meest. Hij heeft zich in mijn ogen laten manipuleren en ik heb geen weerwoord gehad. En ik had recht op een bezoek waar hij zelf had kunnen vaststellen dat ik in orde was. Wat voor soort onderzoek mag die eigenlijk doen. Hij stelt vragen dat is al, ttz bij eerdere bezoeken. Moet die niet in mijn belang handelen ?

Ik had een pijnlijke rug en die is genezen, ik vindt dit nogal sterk allemaal.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding