Werken en studeren

IK_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werken en studeren

#1 , 11 jan 2018 20:14

Beste,

ik ben momenteel werkzaam (voltijds) als verpleegkundige in een openbaar ziekenhuis (Autonome Verzorgingsinstelling). Ik zou in september starten met de aansluitende masteropleiding. Deze bestaat uit een schakeljaar en een masterjaar die worden opgesplitst naar een 4-jarige opleiding voor werkstudenten. Ik zou eenmalig per week naar de les moeten en in januari en juni examens afleggen. Ik zoek naar mogelijkheden om mij daarbij te ondersteunen. Veel studenten nemen daar betaald educatief verlof (BEV) voor maar blijkbaar heb ik daar geen recht op en zou ik loopbaanonderbreking moeten nemen. Een vriendin die in een privaat ziekenhuis werkt kan gewoon BEV nemen samen met tijdskrediet waardoor ze vrije dagen kan nemen tijdens de examenperiode en haar wettelijke verlof overhoud. Ik zou voor de examenperiode mijn wettelijk verlof moeten nemen waardoor ik in die 4 jaar bijna geen verlof meer over heb ter ontspanning. Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden binnen dit statuut ?

Met vriendelijke groet,
ik.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 12 jan 2018 11:03

Openbare sector heeft inderdaad geen BEV.

Andere mogelijkheden die je hebt, is in overleg met je universiteit studie-flexibiliteit aanvragen.
Lees als: je blijft 5/5 werken, en gaat niet naar de lessen.
Studeer 's avonds en in de weekenden, en vraag hulp per mail, of bijscholing in het weekend / vrije dagen die je hebt als VPK.
Voor de examens zet je dan wel je normale jaarlijks verlof in.
Zo doe ik het alvast (ik doe op dit moment ook een schakelprogramma, en terwijl voltijds werken).

Reclame

Terug naar “Andere”