Bedrijfswagen beloofd maar niet gekregen bij aanvang

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen beloofd maar niet gekregen bij aanvang

#1 , 11 jan 2018 19:29

Beste,

Ik had gesolliciteerd, werd aangenomen en ze hadden mij een bedrijfswagen met tankkaart beloofd voor de aanvang van mijn functie. Week voordat ik begon te werken ging ik op een welkomstgesprek. Ze hebben mij dan gezegd dat ze geen auto hebben en ze wachten op een persoon die misschien gaat stoppen en dat ik tot einde van de maand moet wachten. Ze gaan tot dan mij gewoon woon werk vergoeding geven. Mijn brutoloon ligt namelijk lager doordat ik een bedrijfswagen ging krijgen. Dus ze gaan zelfs geen netto vergoeding erbovenop doen ipv de bedrijfswagen tot ik mijn wagen krijg.

Ik heb een simpele contract getekend waar op staat dat ik een bedrijfswagen met tankkaart ga krijgen. Is dit eigenlijk geen contract breuk?
Het is echt moeilijk voor mij om iets te zeggen omdat er een kans is dat ze mij gaan ontslaan omdat ik moeilijk doe. Maar eerst beloven ze het en dan pas zeggen ze dat er geen bedrijfswagen is. Als ze het gaan bestellen gaat het waarschijnlijk ook nog lang duren voordat ik een krijg. Tot dan moet ik met een lage loon volhouden. Dat is toch belachelijk?
Kan iemand mij helpen.

Dankuwel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 11 jan 2018 19:37

Het antwoord is zoals steeds: staat die auto vermeld in je contract als deel van de vergoeding?
En is dat contract ondertekend door beide partijen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2018 19:42

Ja ik heb het origineel getekend door beiden partijen in mijn handen

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 11 jan 2018 19:45

Dan moeten ze maar zolang voor u een auto huren.
Daar is geen enkele wachtperiode voor, die heb je dezelfde dag.
Zo hebben ze dat voor mijn zoon tijdelijk opgelost.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2018 20:30


Het is echt moeilijk voor mij om iets te zeggen omdat er een kans is dat ze mij gaan ontslaan omdat ik moeilijk doe.
je kan daar nog altijd een vergoeding voor vragen, als je ervoor uw ontslag hebt gegeven moet je hier minstens 4 weken werken om niet werkloos afhankelijk van je wil te worden en een sanctie mag verwachten van de rva. dus best wachten tot deze 4 weken voorbij zijn.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”