Terugvordering RVA uitkeringen

Francis2606
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Terugvordering RVA uitkeringen

#1 , 10 jan 2018 22:24

Geachte,

Op 18.10.2012 heb ik een aangetekende brief van de RVA gekregen om 4148.02 € onrechtmatig ontvangen terug te betalen betreffende de periode 09-2010 t/m07-2012.
Toen, kon ik dat niet terugbetalen en ik heb aan mijn vakbond raad gevraagd, ze hebben mij gezegd om niks te doen.
Op 04.01.2013b heb ik een herinnering van de RVA gekregen en mijn vakbond heeft mij gevraagd om niks te doen want de RVA zou dit terug vorderen op mijn maandelijkse uitkering, en dat gebeurde inderdaad vanaf december 2013.
Deze maandelijkse inhouding stopte vanzelf in november 2014. Na raadpleging van mijn vakbond kreeg ik de antwoord dat ze hadden een handlichting van de RVA op 10.11.2014 gekregen want mijn schuld was afbetaald.
Ik ben met pensioen vanaf september 2016 en op 25.10.2017 kreeg ik een afgetekende brief van de RVA dat mijn schuld van 4148.02 € gedeeltelijk werd afbetaald ten hoogte van 1240.39 € en dat ik moet nog 2907.63 € die zullen op mijn pensioen inhouden.
Ik wil beroep aantekenen tegen deze beslissing.
Wat zijn volgens u mijn kansen voor de arbeidsrechtbank ?
MVG
Francis


PS: Mag ik een spoedige antwoord krijgen aub wat ik heb nog 2 weken om mijn beroep aan te tekenen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 10 jan 2018 22:59

Dat hangt ervan af of alles al werd terugbetaald of niet.
U moet dat kunnen aantonen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Francis2606
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2018 00:15

Is dat niet verjaard n 3 jaar ?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 11 jan 2018 10:47

Verjaring is waarschijnlijk gestuit door de brief van de RVA.
"sowieso" schrijf je zo.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2018 11:26

Verjaring is waarschijnlijk gestuit door de brief van de RVA.
een brief stuit toch geen verjaring? de zaak zal allicht nog op de rol liggen

@waarom ga je niet langs de juridische dienst van je vakbond? zij kennen het dossier en kunnen toch voor u beroep aantekenen

http://elfri.be/verjaring-en-dagvaarding
niet door ingebrekestelling

Wanneer een korte verjaringstermijn zoals voorzien in de artikelen 2271 en volgende van het Burgerlijk Wetboek gestuit wordt, zijnde een verjaringstermijn die een vermoeden van betaling inhoudt en dus een kwijtende verjaring uitmaakt, kan de schuldenaar zich nadien niet meer beroepen op dezelfde oorspronkelijke korte termijn. Voor de schuldenaar vervalt definitief het vermoeden van betaling wanneer de schuldeiser tijdig de dagvaarding heeft ingesteld en van zodra de dagvaarding een stuiting van de verjaring uitmaakt, zal de sluiting blijven voortduren gedurende de hele procedure, waardoor de verjaring slechts opnieuw zal kunnen beginnen te lopen nadat de aanhangig gemaakte zaak aanleiding heeft gegeven tot een vonnis of arrest dat in kracht van gewijsde is getreden, dan wel tot wanneer er afstand werd gedaan van geding.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”