GPS-tracker

williams
Topic Starter
Berichten: 12

GPS-tracker

#1 , 07 jan 2018 20:44

Is het legaal een GPS-tracker te plaatsen in de camionette die m'n werknemer gebruikt zonder hem hiervan op de hoogte te stellen?
Bij deze werknemer (nog niet zo lang in dienst) stel ik een enorm hoger verbruik vast en vermoed ik dat hij de camionette niet alleen voor het werk gebruikt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 07 jan 2018 21:16

Indien dit een camionette is die enkel 100% voor het werk mag gebruikt worden dan kan dit.
Van het ogenblik dat deze ook (correct legaal en fiscaal) privé mag gebruikt worden dan zijn er vermoedelijk andere regels.

In onze wagens zit er een tracker in, is ook in onze car-policy vermeld, plus er zit een "privé" toets op.
Deze mogen we (maar moet uiteraard niet) activeren tijdens ons privé gebruik, op dat ogenblik wordt enkel nog de snelheid doorgestuurd, maar geen locatie.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 07 jan 2018 23:01

Mag niet zonder de werknemer op de hoogte te brengen.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jan 2018 11:39

Je moet de werknemer op de hoogte brengen. Ik vermoed wel dat je hierin vaag kan zijn. Bevraag u of het algemeen melden van de mogelijkheid van een tracker bij al je personeel juridisch sluitend is om enkel in die camionette een tracker te plaatsen.

Terug naar “Andere”