Vakantiedagen

Eisoft1!
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Vakantiedagen

#1 , 05 jan 2018 19:08

Ik ben arbeider met vast contract en heb nu nog 6 vakantiedagen over omv het feit dat ik deze normaal ging opnemen in december maar heb een spoedoperatie moeten ondergaan.
Nu beweert het sociaal secretariaat van mijn werkgever dat het absoluut verboden is om vakantiedagen over te dragen.
Wat kan hier aan gedaan worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2018 19:26

Ook wanneer het voor een werknemer onmogelijk is om vóór het einde van het jaar zijn vakantie helemaal op te nemen (bijvoorbeeld door ziekte of arbeidsongeschiktheid), kunnen er geen vakantiedagen worden overgedragen naar een volgend vakantiejaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 05 jan 2018 19:32

Omdat je wegens ziekte in de onmogelijkheid verkeerde om de vakantiedagen op te nemen moeten ze uitbetaald worden. Die uitbetaalde dagen gaan wel van je ziekenkasvergoeding af (als je al op ziekenkas zat)

De regel is dat geen verlofdagen overgedragen kunnen worden alhoewel veel PC s bv de overdracht van bv 5dagen toelaten mits ze bv opgenomen zijn voor 1/5. Als er niet z n regel is bij u wordt het uitbetalen.

Reclame

Eisoft1!
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jan 2018 20:08

En wat zijn de gevolgen hiervan fiscaal bv?
Moet ik deze ook terugbetalen aan de vakantiekas?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jan 2018 20:47

Daar zijn geen gevolgen aan, jij moet die dagen niet terug betalen aan de vakantie kas, waar haal je dit !

Fiscaal op alles wat je verdiend betaal je belastingen op, maar dit zul je zeker niet merken als je werkt !

Als je in december werkloos was zal je voor die dagen geen werklozen steun krijgen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”