Paritair comité 200

Timds
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Paritair comité 200

#1 , 17 dec 2017 10:23

Beste,

Ik heb een aantal vragen en ben ietwat verward, aangezien ik overgeschakeld ben van PC 145.04 naar PC 200.

Vroeger was ik tewerkgesteld als arbeider in de tuinaanleg- en onderhoudsector, nu ben ik bediende en werk ik
als tuinarchitect elke dag op bureau, vandaar mijn overschakeling naar PC200.

Geniet ik nog van een aanvullend pensioen? Ik lees her en der op het 'internet' dat hier nog geen akkoord over is voor PC200?

Ik heb in december 2017 een getrouwheidspremie 2017 (sociaal fonds voor de inplanting en het onderhoud van tuinen en parken) ontvangen,
ik dacht dat dit enkel voor arbeiders was?

Indien iemand mij hiervoor een antwoord of advies kan geven, alvast bedankt voor de moeite.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 dec 2017 10:32

Eerst en vooral de vraag, die omschakeling van PC is dit bij de zelfde werkgever ??

Want zomaar overschakelen dit gaat niet zomaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Skoldt
Berichten: 159

#3 , 18 dec 2017 13:58

Eerst en vooral de vraag, die omschakeling van PC is dit bij de zelfde werkgever ??

Want zomaar overschakelen dit gaat niet zomaar.
Wat schrijft u toch soms allemaal ??? Een omschakeling van een arbeidersstatuut (pc145.04) naar bediendenstatuut (pc200) is perfect mogelijk! Dit even terzijde...

Het pc200 heeft inderdaad nog geen aanvullende pensioenregeling uitgewerkt. Indien u die had als arbeider, dan is met de omschakeling naar bediendestatuut daar jammer genoeg een einde aan gekomen.

Wat de getrouwheidspremie betreft, deze wordt uitgekeerd aan werknemers die tijdens een bepaalde referteperiode als arbeider in tuinbouwsector hebben gewerkt. U ontving de premie in 2017, maar waarschijnlijk voor de periode dat u nog als arbeider heeft gewerkt ?

Reclame

Terug naar “Andere”