Duurtijd vervangingscontract

Kimmike
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Duurtijd vervangingscontract

#1 , 17 dec 2017 00:14

Ik vroeg me af hoe lang een vervangingscontract wettelijk mag duren. Ik werk zelf al 9 jaar onder de vorm van een vervangingscontract met een duurtijd van telkens een jaar. Ik doe mijn werk zeer graag, maar ik ben de manier waarop wel beu. Ik vervang een collega deeltijds. Deze beweert dan wel niet terug te komen part time, maar ergens zou ik toch graag een vast contract hebben. Soms krijg ik pas de verlenging op de dag zelf dat ze afloopt en dat is gewoon niet fijn.
Volgens mijn werkgever kan een vervangingscontract wettelijk onbeperkt verlengd worden, klopt dit.

Bedankt voor het antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lawstudentBXL
Berichten: 56
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 dec 2017 00:24

Beste

De algemene regel houdt in dat een vervangingsovereenkomst voor onbepaalde tijd of bepaalde tijd kan worden gesloten. Dit altijd met een maximum van twee jaar.

Indien uw werkgever opeenvolgende vervangingsovereenkomsten afsluit, zal er geen echte sanctie voorzien zijn. Het enige gevolg is dit: de regels die van toepassing zullen zijn op de opeenvolgende vervangingsovereenkomst voor bepaalde tijd, zijn dezelfde als een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde duur.

Het is dus inderdaad maar voor maximum twee jaar, doch het enige gevolg is een wijziging van de regelgeving die toepasselijk is op uw vervangingsovereenkomst.

Indien u nog vragen hebt, laat het maar weten.

Groeten
Student Master of Laws - afstudeerrichting "Sociaal recht"

Geen allesweter, wel een passie voor het arbeidsrecht. Shoot!

Reclame

Terug naar “Andere”