Controle arts

Piet-potlood
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Controle arts

#1 , 07 dec 2017 20:09

Als een controle arts geweest is kan die nog terug komen ik mag de woning verlaten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 dec 2017 20:14

Als een controle arts geweest is kan die nog terug komen ik mag de woning verlaten
Als hij nog leeft na zijn controlebezoek wel hé.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Piet-potlood
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2017 20:42

Als een controle arts geweest is kan die nog terug komen ik mag de woning verlaten
Als hij nog leeft na zijn controlebezoek wel hé.
Ik ben al bijna 3 weken thuis en nu vandaag is die pas gekomen ik heb nog ziek tit en met de 22 december ik licht in de gips en moet volgende week eruit en dan nog massage gaan volgen ik ga nu echt niet meer thuis blijven hoor ik ben al bijna 3 weken thuis gebleven

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 07 dec 2017 21:09

Controle-arts kan zo vaak komen als dat de werkgever hiervoor wilt betalen.
Als de arts die je thuis geplaatst heeft geen verbod op het verlaten van de woning gesteld heeft, mag u de woonst verlaten.
Zolang u minstens iedere keer dat u thuis komt de brievenbus controleert, is dit goed.

Een uitzondering kan zijn dat uw werkgever in het arbeidsreglement een tijdsinterval heeft opgenomen waarin u verplicht thuis moet zijn voor eventuele controles. Dit mag maximaal 4 uur per dag zijn.

jef007
Berichten: 1679

#5 , 07 dec 2017 21:21

misschien van punten en komma's gebruiken!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 08 dec 2017 08:56

Die liggen nog in de plaaster, of zijn door de controlearts aangeslagen :lol:

Piet-potlood
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 dec 2017 09:07

Ik heb gebeld naar de acv,
En die zijde dat die maar 1 keer komen,
Of je moet verlenging bij krijgen dan komen die terug .
Anders niet

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 08 dec 2017 09:08

dat kan het ACV niet weten.

Als uw werkgever hem nogmaals de opdracht geeft om u te komen controleren, doet hij dat.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 dec 2017 09:17

Als je in het gips ligt dan zal die zeker niet komen, geeft ook geen enkele zin.

En zoals men al schreef hoe kan het acv dit weten ??

Enkel en alleen je werkgever of/en de eventuele de verzekering van het gewaarborgd loon, en daar heeft geen enkele vakbond kijk op.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 dec 2017 09:34

denlowie vat het goed samen, denk ik: controle-arts komt op vraag van de werkgever. Niets belet de werkgever om de controle-arts meer dan één keer te sturen. Heeft niets met verlenging te maken. Als je 3 weken thuis geschreven wordt door je huisarts, kan de werkgever de controle-arts gerust de opdracht geven op elke week eens langs te komen.

Maar zoals gezegd: als de controle-arts ziet dat je in de gips ligt, zal hij de werkgever ook wel meedelen dat het geen zin heeft hem nog eens langs te sturen. Maar in theorie zou het dus wel kunnen. Als je de woning mag verlaten, is het niet erg als je niet thuis bent als de controle-arts langskomt. Hij zal dan een papiertje in de brievenbus achterlaten met de vraag u bij hem aan te melden. Dus regelmatig de brievenbus controleren of er niet zo'n papiertje in zit.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1679

#11 , 08 dec 2017 15:23

ik meen te weten ( ben niet zeker) dat de controleartsen niet op voorhand weten wat de ziekte is van de gecontroleerde

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 08 dec 2017 15:39

ik meen te weten ( ben niet zeker) dat de controleartsen niet op voorhand weten wat de ziekte is van de gecontroleerde
Maar na een eerste bezoek weten ze dit wel uiteraard. Als ze zien dat iemand effectief in de gips ligt, zullen ze toch kunnen vermoeden dat dit bij een bezoek twee dagen alter hoogst waarschijnlijk nog hetzelfde zal zijn ;-) (Of de gips zou er in tussentijd net afgemogen hebben...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”