Zwangerschap - laatdienst

ell.eken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Re: Zwangerschap - laatdienst

#16 , 08 dec 2017 12:06

Blijkbaar is de werkgever ook niet verplicht te volgen wat de arbeidsgeneesheer opschrijft. Dit zijn maar adviezen geen verplichtingen, vertelde de arbeidsgeneesheer mij. Dan vraag ik af wat het nut is van een arbeidsgeneesheer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#17 , 08 dec 2017 12:59

je kan toch eens bij de arbeidsinspectie informeren, want die is een regelrecht schandaal, zelfs misdadig
Het leven van een ongeboren kind in gevaar brengen omdat de arbeidsgeneesheer zich niet onafhankelijk durft te gedragen

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 dec 2017 17:13

22 u is wel na 20 u toch?
Dit is juist maar het verbod is op een ganse shift na 20:00uur of dit nu om 20:00 begint of om 22:00 het moet een ganse schift zijn,voor nacht arbeid te zijn !

De prestaties moeten hoofdzakelijk tussen 24:00uur en 5:00 uur uitgevoerd worden voor een nachtploeg te hebben.
Dat is voor interpretatie vatbaar. Mijn interpretatie hierbij is, dat men dan na 20u niet meer moet werken, aangezien dat dan als nacht wordt aanzien. (Aangezien een zwangerschap veel energie vergt en men 's avonds aldus uitgeteld is, zou ik het niet abnormaal vinden, maar dat is persoonlijk). BTW waar kan ik in de wettekst terugvinden dat dit gaat over een volledige shift?
en wat is uw interpretatie hierop, met uitsluiting van
cao 46 Artikel 1
[Deze overeenkomst is van toepassing op de werkgevers en de werknemers die zij gewoonlijk tewerk
stellen in arbeidsregelingen met prestaties tussen 20 uur en 6 uur, met uitsluiting van :
- de werknemers die uitsluitend prestaties verrichten tussen 6uur en 24 uur;
- de werknemers die gewoonlijk beginnen te werken vanaf 5 uur.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

ell.eken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 dec 2017 23:15

Zulke zaken vallen moeilijk te bewijzen, ook al weet ik beter. Jammer.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 dec 2017 08:41

Zulke zaken vallen moeilijk te bewijzen, ook al weet ik beter. Jammer

.
Ik denk het zeker dat je het niet beter weet dan het forum lid de reden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ell.eken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#21 , 09 dec 2017 11:08

Zulke zaken vallen moeilijk te bewijzen, ook al weet ik beter. Jammer

.
Ik denk het zeker dat je het niet beter weet dan het forum lid de reden.
Ik heb het hier over het feit dat de werkgever en de arbeidsgeneesheer (zelfs sommige vakbonden) onder één hoedje spelen. Dit noemen ze vriendjespolitiek.
Van de wetgeving kan ik niets beter weten, dat zijn feiten. Bedankt voor de verduidelijkingen.

Terug naar “Andere”