Groepsverzekering

OscarxToby
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Groepsverzekering

#1 , 01 dec 2017 15:54

Goedemiddag. Ik ben sinds februari 2015 in dienst bij mijn huidige werkgever. Wij zijn toen overeengekomen dat mijn werkgever een groepsverzekering afsluit voor mij. Tijdens het online raadplegen van mijn aanvullend pensioen via my pension ben ik er achter gekomen dat er helemaal geen contract op mijn naam staat en dat er dus geen betalingen zijn gebeurd zoals overeengekomen. Hierdoor loop ik dus wel wat mis. Ik heb mijn werkgever nog niet op de hoogte gebracht, maar wil dit wel snel doen.

Wat als hij zijn fout wel erkend en het vanaf nu in orde zal brengen. Kan ik eisen dat dit met terugwerkende kracht wordt gedaan? En wat met de misgelopen intrest? Op dit moment zal dat niet veel zijn, maar aangezien ik nog maar 25 jaar ben en nog vele jaren zal moeten werken gaat dit over 38 jaar wel veel zijn.

Alvast bedankt.

P.S.: ik ben niet gesyndiceerd

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 02 dec 2017 00:34

Volgens mypensioen heb ik 0 euro aan aanvullend pensioen, terwijl ik ook al jaren een groepsverzekering heb lopen.
Dit is dus geen accurate bron om dit te controleren, me dunkt.

1. Krijg je geen uittreksels?
2. Waar is het gedefinieerd dat je dit extra voordeel zou moeten krijgen?
3. In mijn vorige job kreeg je dit voordeel pas vanaf je de leeftijd van 26 bereikte. Nooit geweten waarom niet eerder. Kan ook van toepassing zijn hier, als dit zo in het reglement staat.

berenod
Berichten: 942

#3 , 02 dec 2017 09:01

Normaal gezien kan je in mypension zien wanneer ze het laatst hebben geupdate.
De informatie van de groepsverzekering komt met veel vertraging binnen, maar niettegenstaande dat zouden de bijdragen voor 2015 nu toch wel mogen zichtbaar zijn.

Maar inderdaad, voor zover ik weet stuurt elke groepsverzekeraar (Vivium en AXA zijn een van de meest gebruikte dacht ik) jaarlijks een overzicht met wat de bijdragen tot dan zijn, en wat het te verwachten bedrag gaat zijn dat je uitbetaald gaat krijgen op het einde van de rit.

Het enige (weliswaar grote) voordeel wat je nu in Mypension hebt, is voor degenen die in hun carrière reeds enkele keren van werkgever veranderd zijn en hun reeds betaalde bijdragen niet telkens hebben laten overzetten naar de nieuwe groepsverzekering bij de nieuwe werkgever, nu een mooi overzicht krijgen van al de bedragen die bij al de verzekeringsmaatschappijen voor hun klaar gaan staan.

Ik heb mijn overzichten van zowel 2015 en 2016 reeds gekregen (telkens rond April) , en deze staan ook beiden reeds in Mypension.

Reclame

OscarxToby
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 dec 2017 15:58

Ik heb nog geen overzicht gehad terwijl m'n collega's wel. In mijn contract is dit schriftelijk overeengekomen. Daarbij werk ik als bediende in een verzekeringskantoor. Ik kan de contractnummers raadplegen van mijn collega's terwijl ik die niet kan zien bij mij. Ik ben er dus 100% zeker van dat ik geen groepsverzekering heb.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 02 dec 2017 17:20

In dat geval moet de werkgever dat inderdaad in orde brengen.
Volledig met terugwerkende kracht, inclusief gemiste opbrengsten (en verliezen).

Maar begin dus, zoals je zelf al zei, met de vraag te stellen aan je werkgever.
Een vriendelijk gesprek, misschien is deze dit vergeten indertijd, en aangezien zulke zaken volledig automatisch lopen eenmaal opgestart...

Terug naar “Andere”