verlof willekeurig ingevuld

ElsaMiaGrace
Topic Starter
Berichten: 3

verlof willekeurig ingevuld

#1 , 01 dec 2017 11:24

Voor het einde van het jaar wou ik mijn verlofdagen opnemen. Tot mijn verbazing staat het saldo verlofdagen opeens op bijna niets meer. Ik heb dit jaar bijna geen verlof genomen aangezien ik tijdens mijn vorige twee weken verlof gewoon ben moeten verder werken omdat de klant moest worden verder geholpen.

Ik heb terug gevonden dat opeens twee maanden later er twee weken verlof zijn geschreven op mijn loonbrief, niet tegenstaande mijn worksheet aangeeft dat ik elke dag (bewijsbaar) gewerkt heb.

Niettegenstaande dat de werkgever hietbij frauduleus heeft gehandeld en administratief van mij heeft gestolen, kan ik de bijkomende wetgeving niet vinden.

Wat als de werkgever beweerd verlof te hebben gegeven wanneer dit niet het geval is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2017 11:54

Dan zal u moeten bewijzen dat u deze periode gewerkt heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ElsaMiaGrace
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 01 dec 2017 12:47

U heeft waarschijnlijk gemist:

"k heb terug gevonden dat opeens twee maanden later er twee weken verlof zijn geschreven op mijn loonbrief, niet tegenstaande mijn worksheet aangeeft dat ik elke dag (bewijsbaar) gewerkt heb."

Hetgeen ik probeer te achterhalen is of niettegenstaande dat de werkgever valsheid in geschrifte heeft gepleegd er toch kan geacht worden dat ik dit verlof vrijwillig heb opgegeven. Dit met een mogelijke exit strategy en een geldige reden bij de RVA.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 dec 2017 12:59

De werkgever kan altijd van hem een fout inroepen, en een fout maken is menselijk.

U had moeten reageren als je u loonbrief kreeg, en dan kon de werkgever dit aanpassen wat nu ook nog kan.

Ik denk niet dat dit een reden zou kunnen zijn als ernstige fout van je werkgever, heb je u centen ontvangen van je werkgever voor deze dagen verlof die u gewerkt heeft??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 dec 2017 14:53

Wat als de werkgever beweerd verlof te hebben gegeven wanneer dit niet het geval is?
Dan zal u naar de arbeidsrechtbank moeten stappen om te bewijzen dat u wel gewerkt hebt die dagen, en compensatie te eisen. De kans dat dit voor de rechtbank uitgesproken wordt voor het einde van dit jaar, is klein, vrees ik.

Wat zegt uw werkgever er zelf van? Als u zegt: "Beste werkgever, die twee weken verlof die u ingeboekt hebt, heb ik helemaal niet opgenomen! Ik heb die weken gewerkt: hier zijn mijn timesheets die u kan verifiëren. Ik neem aan dat dit een vergissing is? Graag had ik die verlofdagen teruggeboekt gezien, zodat ik deze in de loop van december kan opnemen." wat zegt de werkgever dan?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”