Pesterijen op het werk door werkleider

lepoiludypres
Topic Starter
Berichten: 30

Pesterijen op het werk door werkleider

#1 , 23 nov 2017 11:23

geachte iedereen,

betreft pesterijen van de baas van mijn vader naar hem en de collega's toe.

Het betreft persoon X, werkleider van de gemeente die zijn werkgevers pest op werkvlak maar ook persoonlijk.
Het gaat van vernederingen bijvoorbeeld het belachelijk maken van personen wiens kind een handicap heeft tot het smeren van vet op deurhendels van machines. Het personeel belemmeren om hun werk te doen waarvoor ze in dienst zijn genomen, het gericht belemmeren van personen die promotie willen maken.
Deze persoon zelf, doet tijdens zijn werkuren vele zaken die prive zijn, dat tijdens de werkuren met een gemeentevoertuig.
Hij voelt zich machtig omdat de burgemeester en schepenen een hand boven zijn hoofd houden waardoor de werknemers niets durven ondernemen en dus de vlaag van pesterijen moeten ondergaan. Sommige zijn al ontslagen of opgestapt of zijn na 30j dienst en zelden ziek te zijn geweest thuis gevallen met een burn-out... Triestige zaak. Als de werknemers iets zouden durven ondernemen dan breekt de hel los en binnen de kortste keren verliest de werknemer zijn job.
Het betreft een gemeente in vlaanderen, wat kan je hieraan doen? Moet je daarvoor hoger stappen, bijvoorbeeld naar de provinciegouverneur?

De persoon X heeft ook enkele bouwovertredingen gedaan en is van plan er nog te laten doen, maar met goedkeuring van de burgemeester. Hoe je voor dergelijke zaken een vergunning kan krijgen gaat velen hun verstand te boven, al is dat een andere zaak.

Mijn vader is 1 van de slachtoffers, hij is in zijn 35j dat hij daar werkt praktisch nog nooit ziek geweest. Altijd gemotiveerd om te werken, heeft vele nachten gewerkt voor de gemeente vrijwillig om zout te strooien etc etc en nu zit hij thuis met een depressie en burnout, het is enorm triest om je vader zo te zien. Het moet gestopt worden want het gaat van kwaad naar erger. Hij viseert zelfs nu aan mij, terwijl ik hem zelfs niet ken, maar via mij wil hij mijn vader pesten door mij met het gemeentevoertuig te volgen tot ik thuis ben. Hij wil verschillende mensen "laten pakken" terwijl ik en de andere totaal niets verkeerd doen, maar het zit allemaal tussen zijn oren.

Is er een manier dat ik hieraan iets kan doen of iemand die hier is die mij kan helpen hiermee zodat ik die mannen kan verlossen van die persoon en hun leven terug normaal wordt? Het heeft geen zin om klacht in te dienen in de gemeente zelf, want dat is biechten bij de "duivel".

Alvast bedankt voor de moeite

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding