Nieuwe wet bewakingssector

Mario.1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe wet bewakingssector

#1 , 17 nov 2017 01:35

Beste

Ik ben sinds 16j reeds werkzaam in de bewakingssector.
Sinds 10/11/2017 heeft Jambon een nieuwe wet invoegen gebracht.

Door de nieuwe wet geving ontneemt hij mij mijn bijberoep.

Ik ben werkzaam ful time als agent bij een grote firma als mobiele bewakingsagent.

Mijn bijberoep werk ik voor een kleine firma in de evenementen sector zowel festivals als fuiven.

Zowel ik als de firma waar ik voor werk zijn beide in orde met alle wettelijke opleidingen en vergunningen hiervoor.

Echter de nieuwe wet zegt nu het volgende:

10° niet tegelijkertijd deel uitmaken van een onderneming of van een interne dienst, vergund voor de uitoefening van bewakingsactiviteit "bewaking uitgaansmilieu" en van een andere niet-geassocieerde onderneming of interne dienst die vergund is voor andere activiteiten;

Ik moet dus mijn bijberoep opgeven.

Hij ontneemt mijn dus het recht op arbeid.
Tevens wordt ik gediscrimineerd want mensen die werkzaam zijn in een andere sector mogen nog wel bijverdienen in het uitgaans milieu.

Kunnen wij als agent werkzaam in de sector hier nog iets aan doen?

Al vast bedankt voor jullie hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2017 09:39

Heb je al een schrijven gedaan naar het ministerie van binnenlandse zaken, of er geen uitzonderingen zijn of kunnen zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”