Twee jobs combineren

Mi Sueno
Topic Starter
Berichten: 173

Twee jobs combineren

#1 , 12 feb 2008 08:53

Mag dit , twee jobs combineren??
IS er iemand die dit doet?? Of er uitleg kan over geven?
En ik bedoel niet, in loondienst en eentje in bijberoep maar 2 jobs in loondienst..
Hoe gaat dit praktisch te werk wat betreft vakantiedagen??
En hoe wodt je dan belast op die lonen??
Mijn man zit dit te overwegen... omdat na onze terugkomst uit het buitenland ik nog steeds geen werk heb gevonden..
Nu zou hij op zijn huidig werk willen drie dagen werken ( als ze dit toestaan) en een andere job willen aannemen om weekenddienst te draaien..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2008 22:10

Meerdere jobs combineren is principieel toegelaten.
Volgens het Steunpeunt WSE zouden zo'n 160.000 Vlamingen, ofte 7% van de werkende bevolking in België twee of meer jobs combineren.

Ik zie twee aandachtspunten:

- zorg dat de arbeidscontracten een tweede job niet verbieden
- zorg dat de arbeidsduur bij elke job nageleefd wordt

Zjef
Berichten: 156

#3 , 09 mar 2008 22:41

Derde aandachtspunt: leg genoeg opzij voor de belastingen. Van beide jobs afzonderlijk wordt te weinig voorheffing afgehouden.

Reclame

djanodive
Berichten: 326

#4 , 13 apr 2008 20:26

Wat betreft de belastingen: ze leggen gewoon zijn twee weddes bij elkaar en gaan dan de belastingsschijven toepassen. Maw ze gaan dus niet eerst zijn ene loon bekijken en daarna zijn andere. Dit zou natuurlijk interessanter zijn omdat je dan 2 maal een belastingsvrije som hebt.

Wat betreft het opzij leggen van een deel van dat geld: zeker doen, maar een andere oplossing is ook om de bedrijfsvoorheffing die je betaald van je brutoloon te verhogen zodat je later minder moet teruggeven aan de belastingen.

Een trukje die ik toepas (wel via interim): ik zorg ervoor dat ik minimale voorheffing betaal, het geld komt voor een groot deel op de spaarrekening, en als ze erom vragen geef ik het gewoon terug. En ik hou de intrest. Maar dan moet je er wel kunnen afblijven gedurende dat jaar.

Terug naar “Andere”