verantwoordelijkheid

rafc67
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verantwoordelijkheid

#1 , 23 okt 2017 12:19

geachte

ik ben verantwoordelijke in een winkel. We runnen de winkel met 2 verantwoordelijken.
Regelmatig krijgen we bezoek van interne controle(soort van politie binnen de firma)
Nu hebben we 2 maal bezoek gehad tijdens mijn verlof.

2 maal had mijn collega of de zonemanager gezondigd tegen de geldende procedures.
Is het normaal dat ik hier nu een finale schriftelijke waarschuwing voor krijg hoewel ik dus tijdens deze periode met vakantie was.
De feiten speelden zich ook af binnen mijn vakantieperiode.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 okt 2017 12:30

Je kan hun ook schriftelijk laten weten dat u op deze data in verlof was, meer kan je niet doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 okt 2017 16:07

Wat een vraag... We missen véél te veel details om hierop te kunnen antwoorden. Stel dat jij verantwoordelijk bent voor het doen naleven van de procedures door uw personeel (als je dit al zou hebben), en de procedures worden tijdens uw afwezigheid niet opgevolgd door uw personeel, dan kan u inderdaad daar verantwoordelijk voor gesteld worden.

Ikzelf stuur bijvoorbeeld een aantal consultants aan in mijn bedrijf, en als er tijdens mijn verlof iets mis loopt met de taken die deze mensen moeten doen, zal ik daar finaal op aangesproken worden, aangezien ze "onder mijn gezag" werken. Ik moet dus zorgen dat zij ook tijdens mijn verlof hun werk naar behoren doen / kunnen doen. Dit hoort nu éénmaal bij een functie met énige verantwoordelijkheid. Het is niet omdat je in verlof bent, dat je op dat moment 0,0% verantwoordelijkheid bent over wat er gebeurd op uw werkplaats. Als je als arbeider aan een lijn in een fabriek staat, is dit misschien het geval, als je een job met een beetje verantwoordelijkheid hebt, zal dit echter nooit het geval zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”